איך יודעים שיש אבנים בכליות ומתי כדאי לגשת לרופא?

כל מה שרציתם לדעת על אבנים בכליות

כיצד תוכלו לדעת אם אתם סובלים מכאבים הנובעים מהכליות? מהם הסימפטומים? מתי כדאי לגשת לרופא? כאן נוכל לענות לכם על כל השאלות הללו.

מהן אבנים בכליות?

לרוב היווצרות אבנים בכליות, נגרמת כתוצאה ממינרלים אותם ניתן למצוא בשתן וכאשר מופיעים התנאים המתאימים, עלולות להיווצר כמה אבנים בכליות. לרוב הסימפטום הראשון הוא כאבים במותניים, הם עלולים להיות עזים ולהופיע בפתאומיות ללא שום התרעה.

איך יודעים שיש אבנים בכליות ומתי לגשת לרופא?

אם מופיעים סימפטומים המעידים על היווצרות אבנים בכליות, כגון כאבים עזים במותניים, יש לפנות מיד לרופא. הסיבות אשר בגינן עלולים להופיע הכאבים, נובעות בין היתר מתזונה לא נכונה, צריכה גבוהה של מלח, נתרן וחלבון, בהחלט תזונה שכזו איננה תורמת לבריאות, והיא גם היא עלולה לגרום לבעיה. למעט זאת יש לצרוך שתי מנות חלביות מידי יום.

מתי כדאי לגשת לרופא?

כאשר מופיעים סימפטומים אשר מעידים על היווצרות אבנים בכליות, כדאי מאוד לפנות לרופא אורולוג, בעל וותק רב וניסיון בתחום, והוא זה שיקבע מהן דרכי הטיפול. יכולים להיות כמה סימפטומים שונים, ביניהם דלקות חוזרות ונשנות בדרכי השתן, והתופעה יכולה לנבוע על רק גנטי.

האם האבנים גורמות לחסימה?

במקרים האלה יש לקבוע תור לרופא, לדווח לו על התסמינים לאבנים בכליות, לעיתים  אבנים בכליות יוצרות חסימה וקיים סיכוי שהן לא יפלטו עם השתן, לכן הטיפול יכול גם להיות פולשני.

שיטות מתקדמות לטיפול

כיום ניתן לרסק את האבנים באמצעות שיטות מתקדמות, כגון למשל גלי הדף. על מנת לבצע את הטיפול, הרופא עושה שימוש במכשיר ייחודי, הוא זה שמייצר את גלי ההדף, וניתן לכוון את האבנים באמצעות הקרניים. המטרה היא לפורר את האבנים כך שיפלטו בעת מתן שתן. חושבים שאתם סובלים מאבנים? צרו קשר עם ד"ר ניר קליינמן >>>

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אבנית במים בבית? מסנן מים זה הפתרון!
אם יש לכם אבנית במים בבית ואתם רוצים להיפטר ממנה בהקדם, אנחנו ממליצים לבדוק קודם את הפתרונות הקיימים...
קרא עוד »
פבר 13, 2022
כורסאות טלוויזיה מומלצות בשנת 2021
אין דבר יותר מפנק ומהנה, מלסיים יום עבודה, להגיע הביתה, להכין ארוחת ערב ולשבת מול הטלוויזיה ולצפות...
קרא עוד »
אוק 07, 2021
פתיחת יתרונות נסתרים: כוחו של טיפול בפטרת ציפורניים
פטרת ציפורניים, בעיה שכיחה אך לעתים קרובות מתעלמת ממנה, יכולה להיות יותר מסתם דאגה קוסמטית. במדריך...
קרא עוד »
דצמ 15, 2023