ביטוח לישראלים בחו"ל במסגרת רילוקיישן

ביטוח רפואי בחו"ל

רילוקיישן הוא החלום של אנשי מקצוע רבים, בעיקר בתחום ההייטק או התעשייה הטכנית. זאת מאחר ובסיסי החברות הטכנולוגיות הגדולות אינן מצויות בארץ כי אם בחו"ל, למשל: מיקרוסופט, גוגל ועוד. כך העובדים של סניפי המשנה של מדינת ישראל חולמים להגיע לבסיס החברה עצמו על מנת להתפתח בחו"ל לטפס בסולם המשרות וגם כמובן, להעלות את רמת חייהם.

 כיצד ניתן לבצע רילוקיישן?

תנאי הקבלה לרילוקיישן תלויים בחברה או בארגון בה אתם עובדים, לרוב נבחרים לרילוקיישן העובדים/ המנהלים המצטיינים שהוכיחו עצמם הן מבחינת ידיעותיהם והן מבחינת רצונם להשאר בחברה ולהתפתח. פעמים רבות, מאחר ומדובר בחברות שעובדות בקשר ישיר עם העובדים בסניף הישראלי, יכולים המנהלים בסניף הבסיס בחו"ל למשוך את העובד אליהם מהארץ לחו"ל.

מעבר דירה

מה חשוב לדעת לפני שמבצעים רילוקיישן?

לאחר שנבחרתם, והחלטתם לבצע את צעד המעבר למדינה אחרת, עליכם לברר מספר פרמטרים, הראשון הוא כמובן לכמה זמן אתם יוצאים לקראת רילוקיישן. השני הוא המגורים במדינה הזרה- היכן תשתכנו, האם אלו מגורים זמניים או מגורים לטווח הרחוק, מהו האזור בו תשהו, מה חוות הדעת עליו. במידה ויש לכם ילדים, עליכם לבצע את כל הסידורים הבירוקרטיים גם עבורם, עליכם לוודא כי באזור מגוריכם החדש תהא מערכת החינוך המתאימה לגילאים שלהם. בנוסף חשוב להסדיר ביטוח בריאות במדינת היעד, לפתוח חשבון בנק, להנפיק כרטיס אשראי, לדאוג לטלפון, סלולר, אינטרנט ועוד המון סידורים.

 

וכאן אנחנו נכנסים לתמונה! מדריך ישראלים בחו"ל לרילוקיישן מספק לכם מידע מקיף על כל הסידורים וההתארגנויות שיש לעשות לקראת רילוקיישן ובהמלכו. מכיוון שנושאים כמו דיור, ביטוח, מיסוי ותקשורת, שונים ממדינה למדינה, המדריך מחולק על פי מדינות.

כרגע המדריך מכיל מידע רק על רילוקיישן לארה"ב, אבל בקרוב נעדכן אותו במדריכים מפורטים על הרבה יעדי רילוקיישן נוספים. אז כדאי לחזור ולהתעדכן.

 

פרטים טכניים שחשוב לכם לקחת בחשבון

החלטתם על מעבר? שיהיה בשעה טובה, אך עכשיו זה הזמן להיות פרקטיים ביותר. ישנם המון קשיים לא צפויים וגם כאלה צפויים יותר במעבר מסורבל שכזה ולכן צריך לדעת להיערך מראש לכל מה שעלול להתרחש. שינוי למדינה זרה הוא שינוי חברתי ותעסוקתי וככל שתגיעו מוכנים וברורים יותר ככה יהיה לכם קל להתמודד. אחרי שמצאתם מקום עבודה חשוב שתתקעו את היתדות עוד לפני שהגעתם. מקום העבודה החדש אמור להוות מקור הפרנסה העיקרי והראשוני בארץ החדשה והוא הדבר היחיד שייתן לכם ביטחון.

נסו להכיר את כל החוקים המשפטיים העומדים מולכם במדינה אליה אתם עוברים על מנת להכין עצמכם לבאות. כל זאת על ידי חתימת חוזה קדם תעסוקתי והקפדה על זכויותיכם הרלוונטיות שיגנו עליכם ועל הקרובים שלכם. יחד עם זאת אשרות ויזה ואישורי תעסוקה הם לא עניין שכדאי לשחק בו. יש מדינות שמחמירות יותר ויש כאלה שפחות אבל מה שבטוח לא הייתם רוצים להרגיש נטע זר במדינה לא מוכרת ולא הייתם רוצים לחוש מגורשים או לא רצויים. אם אתם עוברים בתור עצמאיים וודאו כי כל סידורי האשרות מאחוריכם והכול הוסדר והושלם למען המטרה, אם אתם נוסעים מטעם חברה מסודרת גם כאן וודאו שלא תהיינה בעיות בעת הכניסה למדינה, במיוחד אם אתם בעלי ילדים ובני זוג.

הכנה נפשית

לפני המעבר לרוב עסוקים בכל כך הרבה הכנות וסידורים שלעיתים שוכחים את מה שבאמת חשוב. שינוי מקום מביא איתו גם שינוי מזל וזוהי אינה קלישאה, המזל יכול להשתנות לטובה או לרעה וזה תלוי במוכנות שלכם בלבד. קריאת מאמרים, הכרת המדינה וטיב האוכלוסייה שם, הממשל וכל מה שיש למקום להציע יכול לעזור לכם במוכנות הנפשית לקראת השינויים שקרבים לבוא. אם אתם נוסעים עם ילדים אז קחו בחשבון שההסתגלות יכולה להיות קשה פי שניים הן חברתית והן שפתית. אין דבר שהוא לא אפשרי אך יש קושי נסבל ויש פחות נסבל, אפשר להפוך את השינוי להרפתקה מעוררת חושים, לקחת את כל ההטבות שבה להמשך החיים ואפשר לראות זאת כחוויה לא נעימה.

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כיצד שקילה קבועה תעזור לכם לרדת במשקל
אם עונת הקיץ קרבה ואתם מעוניינים לרדת במשקל, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת תהיה על ידי תפריט דיאטה מאוזן,...
קרא עוד »
מאי 19, 2015
מומחה פה ולסת, מה ההבדל בין מומחה לרופא שאינו מומחה
מומחה פה ולסת הוא כינוי כללי לרופא שיניים המתמחה בטיפול כירורגי ורפואי של הפנים, הלסתות...
קרא עוד »
מאי 27, 2023
יתרונות בהתאמת מדרסים
מדרסים הם פריט אורתופדי בעל תועלת רבה. המדרסים נועדו להועיל למשתמשים ולאפשר להם לבצע פעילות גופנית...
קרא עוד »
נוב 10, 2019