טיפים לטיפול בעור קשה או סדוק

טיפול בעור קשה וסדוק

סובלים מעור קשה או סדוק בכף הרגל? בשורות הבאות ננסה להבין יחד איך זה עובד? ממה זה נגרם? איך מטפלים בזה? ואיך מונעים עור קשה או סדוק בכפות הרגליים.
נביא בפניכם גם טיפים לטיפול בעור קשה או סדוק.

איך זה נגרם?

תחילה בואו נבין איך זה קורה? ממה זה נגרם? עור קשה בכף הרגל נוצר רק כתוצאה מתנאי לחץ על הרגל. לדוגמה: לחץ של פעילות או של קשירת הנעליים על הרגל. היווצרות תופעה זו דומה ליבלות, אך בצורה מינורית ורגועה יותר. בדרך כלל עור קשה או סדוק מופיע באזורים כמו כרית כף הרגל, העקב ודפנות כף הרגל. לעיתים יוכל להיווצר עור יבש בכפות הרגליים כתוצאה ממשקל עודף או כתוצאה מהריון, אלו יוצרים לחץ על הרגל בהנעלה.

מה הסיכונים בעור קשה או סדוק?

ישנם גם סיכונים ואי נעימויות הכרוכות בעור יבש או סדוק. ראשית, עור יבש אינו דבר נעים ולעיתים זה גם מכאיב. ישנם מקרים בהם עיבוי העור אשר נמצא באזורי לחץ עלול לפתח שורשים והיא עלולה להפוך ליבלת לחץ שורשית.

קיים סיכון נוסף בעור קשה או סדוק, כאשר האבחנה בין עור קשה או סדוק לבין עור פטרייתי עלול להיות מוטעה. כאשר תופעות הלוואי הן שונות והטיפול בבעיה כמו פטרת ציפורניים היא שונה.

במקרים קיצוניים של עור סדוק, עלול להיווצר סדק עמוק כתוצאה מהתעבות העור, דבר זה עלול לגרום לכאבים עזים.

מניעת עור קשה או סדוק

כך תמנעו את זה: מומלץ לנעול נעליים רחבות ואלסטיות ככל שניתן. בכדי למנוע זיהומים בכף הרגל, יש לגרוב גרבי כותנה, כך שהגרב תספוג את הזעה והלחות שברגל. כמו כן רצוי לשים בנעל רפידה סופגת.

יש לכם שאלה? מוזמנים להיוועץ עם המומחים של מדיקל לב פדיקור

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
במה שונה דיאטן קליני?
אין ספק כי אין כל פסול בלהיות כבדי משקל ועל החברה לקבל את זה כי יש גם אנשים מלאים וזה ממש בסדר ולא נורא....
קרא עוד »
יול 08, 2019
תביעות רשלנות רפואית
מערכת הרפואה בישראל היא אחת מהמתקדמות בעולם, יש לנו את הפרופסורים הטובים ביותר ואת מרכזי הרפואה...
קרא עוד »
מרץ 24, 2013
איך אני יכול לחזק את המערכת החיסונית של הוריי
עם השנים יותר אנשים שמים לב עד כמה הגוף שלהם הוא כזה שלו הרבה יותר קשה להתאושש ממחלה וישנה היתכנות...
קרא עוד »
אוג 28, 2019