מניעת אבנים בכליות – הדרך הטבעית והיעילה ביותר למנוע זאת

אבנים בכליות

אם כבר חוויתם בעבר כאב של אבנים בכליות תרצו לעשות כל מאמץ על מנת למנוע מהסיוט הזה לחזור בשנית. אדם שסבל פעם אחת מאבנים בכליות נמצא בסיכון של כ-40% לפתח אבן נוספת בתוך 5 שנים. על כן, אם סבלתם בעבר מאבנים בכליות או שיש לכם נטייה במשפחה לאבנים בכליות, חשוב שתדעו שאפשר למנוע את הכאב והסבל בשיטות טבעיות. הטיפים הבאים נועדו לסייע לכם למנוע את ההתקף הבא ובו זמנית גם לאמץ אורח חיים בריא. 

שתייה מרובה של מים

כמות מספקת של מים יעילה למניעת היווצרות האבנים. עליכם להקפיד לשתות כ-3 ליטרים של מים בכל יום (ללא תוספת של סוכר, מלח או כל חומר אחר). שתייה מרובה למניעת אבנים בכליות חשובה בעיקר בעונת הקיץ בה הגוף מאבד נוזלים רבים והשתן הופך מרוכז יותר.

פחות מלח ופחות קפאין

צריכה גבוהה של נתרן עלולה לעודד היווצרות של אבנים בכליות. המלח מגדיל את כמות הסידן בשתן וגורם כך להתפתחות של אבנים. שימו לב שהמזון המודרני עשיר בנתרן כך שעליכם להקפיד לבדוק את רמת הנתרן בכל מוצר מזון מתועש ולצמצם את השימוש במלח במהלך בישול ביתי.  הימנעות מקפאין מומלצת בגלל הנטייה שלו לגרום להתייבשות שהופכת את השתן לרווי במלחי סידן. 

מה עוד לא כדאי לאכול?

על מנת להפחית יצירת אבני סידן נפחית בצריכת מזון שמכיל אוקסלט שמגדיל את הסיכון להיווצרות של אבנים. כדאי להגביל צריכה של קקאו, שוקולד, תה (למעט תה ירוק), חלב סויה, שומשום, סובין חיטה, סלק, כרוב סגול, אוכמניות, שעועית, אגוזים, קליפת הדרים ועוד. בהתאם לצורך כדאי להתייעץ עם רופא על נטילה יומיומית של פוטסיום ציטראט להפחתה משמעותית של הסיכון להתפתחות של אבנים. 
לקבלת ייעוץ ממומחה אבנים בכליות >>>

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הריון בסיכון גבוה
אין דבר יותר משמח בני זוג מאשר הידיעה שהאישה נכנסה להריון ובסופם של 9 חודשים הם יהיו הורים לילד או...
קרא עוד »
ספט 12, 2016
ספירות של בהירות: פתיחת העולם הרב-גוני של עדשות מגע
עדשות מגע עברו מעבר להיותן כלי עזר רפואי בלבד לתיקון הראייה. הם כעת בחירה בסגנון חיים, הצהרה אופנתית,...
קרא עוד »
ספט 21, 2023
דגני בוקר אורגניים
בשנים האחרונות ניתן לראות ביותר ויותר סופרמרקטים מוצרים אורגניים, ביניהם דגני בוקר אורגניים. מאמר זה...
קרא עוד »
אוק 12, 2013