5 דברים שלא ידעתם על צ׳י קונג

אמיר פרלמן

צ'י קונג מהווה חלק בלתי נפרד מהרפואה הסינית, היות ומדובר על תרגול גופני שכל אחד יכול לבצע, בכל גיל ובכל מצב גופני. ניתן לתרגל צ'י קונג בישיבה, בעמידה ובמידת הצורך, אפילו בשכיבה, היות ומדובר על תרגול רך ונעים, שאינו מצריך כושר גופני מיוחד. כל אחד יכול לתרגל צ'י קונג עם או בלי קורס צ'יקונג, על מנת לשפר את התחושה הכללית, לאזן את הגוף והנפש וליהנות מתחושה נעימה ונינוחה יותר. כדאי לדעת כי תרגול קבוע יכול להשפיע על כל תחומי החיים, הן בתחום הנפשי והן בתחום הגופני. למשל, אנשים שסובלים מלחץ דם גבוה ומבעיות לב או כלי דם, יגלו במהרה שיפור במצב הבריאותי שלהם. תרגול קבוע ויומיומי, יכול להוביל לשיפור משמעותי באיזון לחץ הדם ובבריאות הלב וכלי הדם. כמו כן, אנשים הסובלים ממתח או מחרדה, יגלו כי התרגול מאפשר להם להרפות את המחשבות הטורדניות וליהנות מאורח חיים רגוע ונינוח יותר.

5 דברים שלא ידעתם על צ'י קונג, אך כדאי לכם לגלות

תרגול צ'יקונג מתמקד באתר צ'יקונג אונליין בו זמנית בשלושה מישורים שונים- תנועתה, נשימה ומודעות. למעשה מדובר על תרגול מדיטטיבי, אשר מתבצע בריכוז מלא ובמודעות מלאה לכל תנועה ולכל נשימה. אומנם כלפי חוץ נראה כי המתרגל מבצע סדרה של תנועות פשוטות יחסית, אך רוב העבודה נעשית מבפנים. יש צורך להיות במודעות מלאה לכל תנועה ולשלב אותה באופן מושלם עם הנשימה. כתוצאה מכך, המחשבות פוסקות, הדאגות נעלמות וניתן לחוות את ה"כאן והעכשיו" בצורה העוצמתית ביותר. מעבר לכך, במובן הפיזי התרגול מסוגל להרגיע כאבי גב וכאבי שרירים, להפחית כאבי מפרקים וכאבים הנובעים כתוצאה מדלקות בגידים. כמו כן, הוא מחזק את מערכת החיסון, משפר את זרימת הדם ונוזל הלימפה ומסייע לחיזוק מערכת העיכול.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך מרסקים אבנים בכליות?
אבנים בכליות הן מצב רפואי הגורם לכאבים ודלקות בכליה. זה יכול להיגרם על ידי חומרים שונים. אבנים בכליות...
קרא עוד »
אוג 05, 2022
הכללים הבלתי נאמרים להתחמקות מאבנים בכליות
אבנים בכליות. שתי מילים שמעוררות אימה מיידית. תצורות המינרלים הזעירות והקשות הללו שמצטברות בכליות...
קרא עוד »
דצמ 05, 2023
פודקאסטים על ספורט, תמצאו את הפודקאסט הכי טוב
פודקאסטים של ספורט הם דרך מצוינת להישאר מעודכן בענפי הספורט האהובים עליך ובאירועים האחרונים בעולם...
קרא עוד »
מרץ 04, 2023