אבחון מורפולוגי

אבחון מורפולוגי

אבחון מורפולוגי הינו תהליך שנועד לבדוק לעומק את איכות תא הזרע. הבדיקה למעשה בוחנת את המבנה הפנימי של תא הזרע ואת רמת התנועתיות התוך תאית שלו. תא זרע תקין אמור להיות מסוגל לנוע בחופשיות והוא אמור להיות בצורה סטנדרטית. אך במידה והמבחנה המורפולוגי שלו חריג, הוא יתקשה לגרום להפריה. בדיקה מסוג זה מבוצעת לרוב לזוגות שעברו מספר סבבים של הפריה חוץ גופית, אך התהליך נכשל מסיבות לא ברורות. לכן ישנו חדש כי מדובר על בעיה במבנה המורפולוגי הפנימי של תא הזרע, ויש צורך לבחון זאת על מנת לקבל אבחון מדויק יותר. אבחונים מורפולגיים במעבדת גבריאל למשל כוללים למעשה בחינת תאי הזרע תחת מיקרוסקופ, בהגדלה של פי 6,300.

מה חשוב לדעת לגבי אבחון מורפולוגי?

כאמור, מדובר על בדיקה שנעשית רק במקרים מסוימים, כאשר בני הזוג לא מצליחים להיכנס להיריון מסיבות לא ברורות. לאחר מספק ניסיונות כושלים של הפריה חוץ גופנית, נהוג לבצע את הבדיקה המורפולוגית. בדיקה זו בוחנת עשרות פרמטרים שונים של תאי זרע, על מנת לברור בצורה המדויקת ביותר את הסיבה לכישלון. חשוב להדגיש כי אין מדובר כאן על בדיקה שמהווה חלק מתהליך ההפריה החוץ גופית, אלא על בדיקה נפרדת לחלוטין, שמטרתה לבחון מקרוב את איכות הזרע. למעשה, מדובר על בדיקה שיכולה להוות בדיקה מקדימה, עבור תהליך מיון הזרע המורפולוגי, שנועד כדי לשפר את איכות הזרע שמשמש להזרעה. 

לסיכום, אבחון מורפולוגי הינו בדיקה חשובה, עבור זוגות שניסו מספר סבבים של הפריה חוץ גופית, ללא שום הצלחה. בדיקה זו יכולה ללמד אודות איכות הזרע של הגבר, ואף לספק תשובות לגבי חוסר היכולות להיכנס להיריון. חשוב להדגיש כי מדובר על בדיקה זולה יותר, מאשר אבחון זרע מורפולוגי, והיא נחשבת למומלצת במיוחד.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
גילוי סודות הטיפולים האסתטיים לגברים: תובנות חיוניות
עולם האסתטיקה כבר אינו בלעדי לנשים. גברים מחפשים יותר ויותר טיפולים אסתטיים כדי לשפר את המראה שלהם...
קרא עוד »
נוב 14, 2023
העלמת נימים ברגליים
הזמן עושה את שלו ולא תמיד יש ביכולתנו להתמודד עם ההשלכות שהוא מביא עמו. תנאי מזג האוויר, הגיל, נתונים...
קרא עוד »
מאי 01, 2018
שליטה באמנות מציאת תרופות סבירות
בעולם המבוך של התרופות, מציאת פתרונות חסכוניים יכולה להיות משימה לא פשוטה. בתור סמכות לא מתנשאת בתחום...
קרא עוד »
ספט 11, 2023