אכילה רגשית

אכילה רגשית

אכילה רגשית היא תופעה מוכרת אצל ילדות, נערות ומבוגרות. העיסוק באוכל מעניק להן מענה רגשי אשר אין להן אותו עקב סיבות אישיות רבות.

אכילה רגשית 

האכילה הרגשית מחפה על צרכים בסיסיים אשר חסרים לאותה דמות ובכל גיל, זו יכולה להיות כמיהה ליחסים תקינים עם אחד ההורים או עם שניהם, קשר איכותי עם חברות, הצלחה בלימודים ועוד. הדבר יכול להעיד גם על בעיות שונות אשר האישה נושאת על גבה ואינה מספרת על כך לאיש עקב העובדה שהיא מתביישת, או אינה מרגישה בנוח עקב המצבים הללו.

האכילה הרגשית עבורה היא פיצוי על כל הדברים הלא טובים אשר עוברים עליה והיא מוצאת בהם נחמה. מערכת היחסים עם האוכל הופכת להיות כמו חלל אשר יש למלא אותו וזה לא משנה מה אוכלים מהן כמויות האוכל ובאילו שעות הדבר קורה.

ברגע שהיא אוכלת, היא מסופקת, מרוצה, נהנתה מטעמו של המאכל ואין מאושר ממנה. ברגע זה ההנאה הזו מחליפה צרכים מסוימים אשר רצתה אותם אך לא התממשו. כמו הרצון ליחסים תקינים עם האימא או עם אחד האחים, הרצון להיות מקובלת בחברת הילדים או להצליח ולהתברג למקום מצוין במקום העבודה הן בפאן החברתי והן בפאן המקצועי.

המורכבות של האכילה הרגשית 

האכילה הרגשית עבור אישה הסובלת מכך הוא פתרון מידי לכל מצב והוא יוצר שביעות רצון. ההכרה בכך שמדובר בבעיה קורית בדרך כלל רק לאחר פרק זמן משמעותי, קראו בהרחבה.

מי שמכירה בעובדה שהיא סובלת מאכילה רגשית ומעוניינת לשנות זאת, היא מסוגלת לכך. 

במסלול של הבנות והכרה במציאות היא תשפר את יחסיה עם כל מה שקשור למזון ותבין שהמזון אינו נחמה, אלא דרך אשר קשורה בהתנהלות האישית שלה. 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מטפלת בבית או בית אבות? יתרונות וחסרונות
הדאגה להורים אשר מגיעים אל גיל מבוגר היא אבן יסוד בתרבות היהודית ובחברה הישראלית. ספק אם יש עוד חברה...
קרא עוד »
ספט 06, 2018
משקפי ראיה
משקפי ראיה הם דבר נחוץ מאוד עבור כל אדם אשר לא רואה בצורה מספיק ברורה למרחק. אנשים רבים נאלצים בשלב...
קרא עוד »
פבר 17, 2018
תסמונת המעי הרגיז בעידן המודרני
אחת מהתופעות הפחות נעימות שאנשים עלולים לסבול מהן מבחינה רפואית זוהי תופעה שעונה לשם תסמונת המעי...
קרא עוד »
אוק 01, 2013