ריפוי בעיסוק: איך יצירה תורמת לבריאות?

צבעי שמן

במהלך השנים, התפתחו שיטות שונות כיצד להתמודד עם מצבים בריאותיים, בין אם מדובר בבעיות פיזיות או בעיות נפשיות, מנטאליות, לא רק דרך טיפול קונבנציונאלי, קרי כדורים, תרופות וכדומה, אלא גם באמצעות דרכים אחרות, למשל, דרכים ריפוי בעיסוק. אנחנו יכולים למצוא שורה של אפשרויות וכלים שיכולים לעזור בהקשר זה.

דרכים בהם אנחנו להיעזר ביצירה לשיפור הבריאות שלנו

ציור

אין הרבה דברים שיכולים לשחרר את הנפש, כמו ציור על כן, אם אנחנו רוצים לבחון אפשרויות של ריפוי בעיסוק, ניתן להשתמש בצבעי שמן בחומרי יצירה נוספים, ולנסות לצייר דברים ייחודים, דברים שונים, מקוריים, שיכולים לבטא את עצמנו בצורות שונות.

כתיבה

לצד ציור, אין ספק שכתיבה יכול לעזור לנו. אם אנחנו מתמודדים עם טראומות שונות, אז אנחנו יכולים להיעזר בכתיבה בשביל לשחרר דברים שכלואים עמוק. זה יכול לעזור לנו להרגיש הרבה יותר חופשיים, הרבה יותר משוחררים.

פיסול

בדומה לכתיבה וציור, גם פיסול יכול לעזור לנו מאוד להתמודד עם קשיים שונים. אנחנו יכולים לפסל באופן חופשי ואנחנו יכולים גם לפסל סיטואציות מסוימות, ספציפיות מהחיים שלנו.

סריגה/תפירה

גם אם זה לא בהכרח נראה דבר קשור, הרי שהרבה פעמים פעולות כאלה יכולות לעזור לנו, בין אם זה מאפשר לנו להתמקד בדברים שעברנו ובין אם זה באופן כללי, בשביל להשתחרר מתחושות ודברים מסוימים שאנחנו חווים.

פעולות בשטח

כל מה שציינו כאן, אלה דברים שאנחנו יכולים לעשות בבית או במקומות אחרים. יש גם ריפוי בעיסוק בשטח. למשל גינון, טיפול בחיות, פעילויות גוף שונות. דברים שאנחנו לא חייבים להיות סגורים במקום כזה או אחר. אין ספק שזה יכול לספק לנו משהו אחר, שונה.

כיצד בוחרים את הפעילות הנכונה עבורנו?

מאחר וקיימות לא מעט אופציות של ריפוי בעיסוק, חשוב מאוד להבין מה אנחנו רוצים לעשות, מה יכול לעזור לנו, ולא פחות מזה, אלו דברים יכולים להתאים לנו.

בהתאם לכך, נבחר את הפעילות המועדפת עלינו ופשוט נתמקד בה. עם הזמן, אנחנו נתחיל להרגיש את השינוי, נוכל להרגיש כיצד זה עוזר לנו.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
להיות הפסיכולוג של עצמך
פסיכולוג הוא איש מקצוע אשר עוסק בתחום תורת הנפש. לא מעט אנשים מתמודדים במהלך חייהם עם קשיים רגשיים...
קרא עוד »
פבר 13, 2018
סרום לשיער, כל מה שצריך לדעת
סרום לשיער הוא מוצר טיפוח שיער פופולרי שנועד לספק יתרונות רבים לשיער נשים. זהו טיפול קליל שעוזר לשפר...
קרא עוד »
יונ 26, 2023
שיטת פודרה
זהו השלב הראשון ביצירת סגנון חדש של עיצוב גבות בשיטת הפודרה, קבלו מידע באתר של נטע גבות. הוא משמש גם...
קרא עוד »
דצמ 27, 2022