פרופסיה – התרופה שעוזרת לגברים לשמור על השיער

פרופסיה

עבור חלק גדול מאוד מהגברים, השיער הוא מרכיב משמעותי, אפילו קריטי, בדימוי העצמי ואפילו בתחושת הגבריות. במקביל ישנם לא מעט גברים שמאבדים שיער, ודווקא בגלל הרמה הגבוהה של הטסטוסטרון בדם. על-מנת לסייע להם פותחו פתרונות אפקטיביים להפליא – כך שכיום כבר אין צורך להסתובב עם פאה לא אמינה או לנסות להסוות קרחות עם תסרוקות מגוחכות. אחד הטיפולים שכל גבר שהשיער שלו מתחיל להיות דליל חייב להכיר הוא פרופסיה.

מהם שיעורי ההצלחה של הפרופסיה?

פרופסיה (Propecia) של חברת MSD מצליחה – כך על-פי מחקרים שנערכו ברחבי העולם – לעצור את נשירת השיער אצל קרוב ל-80% מהמטופלים בתרופה זו. למעשה היו אף משתמשים רבים בפרופסיה שדיווחו על צמיחת שערות חדשות במקומות שבהם לא היה שיער לאחר שהתחילו ליטול את התרופה.

אלו הם כמובן אחוזי הצלחה מרשימים במיוחד שנוטעים תקווה אמיתית בלב כל מי שמגלה עוד ועוד שערות בכיור, על המסרק, על החולצות – בכל מקום שהוא לא הראש.

עוד כדאי לדעת ש-MSD הינה חברת תרופות ותיקה ואמינה שבכ-130 שנות פעילות פיתחה אינספור תרופות גם חיסונים, לרבות חיסון לחצבת, סטטינים שמנטרלים כולסטרול גבוה ועוד.

איך פועלת התרופה?

אחת הסיבות העיקריות להתקרחות גברית היא כאמור רמה גבוהה של טסטוסטרון בדם. ליתר דיוק, הטסטוסטרון הופך לדיהידרוטסטוסטרון (DHT) – אנדרוגן שמקצר במידה ניכרת את שלב הגדילה של שערות על הקרקפת, כך שגם אם מספר הזקיקים לא משתנה, למעשה אין צמיחה של שיער והתוצאה היא כמובן הקרחה.

מי שאחראי על הפיכת טסטוסטרון ל-DHT הוא אנזים בשם אלפא רדוקטז. אצל גברים שמשתמשים בפרופסיה התהליך הנ"ל מעוכב באופן משמעותי ואף נבלם, וזאת בזכות החומר הפעיל בתרופה – פינסטריד.

בהתאם בזכות הפינסטריד גברים יכולים להמשיך ליהנות משיער סמיך ובעקבותיו גם מביטחון עצמי גבוה יותר. חשוב לציין כי רק כל עוד ממשיכים ליטול פרופסיה רמת ה-DHT נשארת נמוכה והשיער נשמר. כמו כן חולפים כ-3 חודשים ממועד התחלת השימוש בתרופה ועד שההשפעה המבורכת שלה מתחילה לבוא לידי ביטוי.

אגב, היכולת של הפינסטריד לשמור על השיער התגלתה במקרה. במקור שימש חומר זה לטיפול בגברים בעלי ערמונית מוגדלת, וכשמטופלים רבים דיווחו על שיפור במצב השיער החלו לערוך מחקרים בנושא – ונמצא הקשר בין הפינסטריד לבין הורדת רמת ה-DHT בדם ובדרך זו עצירת ההתקרחות.

האם יש תופעות לוואי?

כמו לכל תרופה, גם לפרופסיה ייתכנו תופעות לוואי. אצל כ-5% מהגברים החשק המיני נפגע במידה מסוימת וכמו כן תיתכן ירידה בתפקוד המיני עקב בעיות זקפה. תופעות נדירות שהיושרה מחייבת לציין גם אותן הן חרדה, דיכאון, התפתחות חזה נשי והפרעות בקצב הלב. אם מפסיקים לצרוך את התרופה, התופעות נעלמות.

התרופה נמכרת רק לבעלי מרשם שאותו ניתן לקבל מרופא משפחה, והמינון הנכון הוא 1 מ"ג ליום.

אולי יעניין אתכם גם: השתלת שיער בטורקיה

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חרדה חברתית אצל ילדים
לצד הילדים שנהנים לשחק יחדיו בגינה, בחוגים, בבית, הולכים אל בית הספר וחוזרים עם חיוך או יוצאים לטיולים...
קרא עוד »
נוב 05, 2020
קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)
קרע רצועה צולבת אחורית  (PCL) בכל אחת מהברכיים מצויות צמד רצועות צלובות (רצועה קדמית ורצועה אחורית)...
קרא עוד »
אפר 29, 2022
בחירת מרפאה פרטית להשכרה: שיקולים מרכזיים
מציאת המרפאה הפרטית המתאימה להשכרה היא צעד מכריע עבור אנשי מקצוע בתחום הבריאות המעוניינים להתחיל או...
קרא עוד »
יול 21, 2023