דום נשימה – זה קורה לכולם

דום נשימה

דום נשימה בשינה, הוא הפסקת נשימה בלתי רצונית המתרחשת בזמן שהמטופל ישן. רגע לפני שאתם מאבדים את הסבלנות, כדאי להבין את דרכי הטיפול בדום נשימה ואת הדרך, כיצד ניתן להתמודד עם זה.

דום נשימה – זה קורה לכולם

ישנם שלושה סוגים של דום נשימה בשינה: חסימתי, מרכזי, מעורב. מבין השלושה, דום נשימה חסימתי, הנקרא לעתים קרובות OSA בקיצור, הוא הנפוץ ביותר, קראו עוד בנושא באתר https://nbr.co.il.

למרות ההבדל בסיבת השורש מכל סוג, בשלושתם, אנשים עם דום נשימה בשינה כאשר אינם מטופלים, מפסיקים לנשום שוב ושוב במהלך שנתם, לפעמים מאות פעמים במהלך הלילה ולעיתים קרובות למשך דקה או יותר. 

להרגיש דום שינה

ברוב המקרים, הרדום אינו מודע להפסקות נשימה אלה, מכיוון שהם אינם מעוררים התעוררות מלאה. הם אמנם מציקים נורא אבל לא גורמים להתעוררות המטופל הנוחר.

דום נשימה בשינה

דום נשימה בשינה, ללא טיפול, יכול להיות בעל השלכות חמורות ומקצרות חיים: לחץ דם גבוה, מחלות לב, אירוע מוחי, תאונות דרכים שנגרמו כתוצאה מהירדמות על ההגה, סוכרת ודיכאון.

דום נשימה בשינה, נראה לעתים קרובות יותר בקרב גברים מאשר בקרב נשים, במיוחד גברים אפרו-אמריקאים והיספניים. תסמין עיקרי הוא נחירות בלילה כמו כאן רועשות במיוחד, לעיתים כה חזקות עד ששותפי המיטה מוצאים עצמם באי נוחות גדולה.

מתי יכול להופיע דום נשימה?

אינדיקציות לכך, שאפשר להופיע דום נשימה בשינה הן השמנת יתר, ישנוניות מתמשכת בשעות היום, התקפי התעוררות נשימה במהלך הלילה ולעיתים קרובות, ערות בבוקר עם יובש בפה או כאב ראש. 

דום נשימה חסימתי בשינה נגרם כתוצאה מחסימה של דרכי הנשימה, לרוב כאשר הרקמה הרכה בחלק האחורי של הגרון קורסת ונסגרת במהלך השינה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כיצד לטפל בהתמכרות לגראס
בשנים האחרונות, אנחנו שומעים יותר ויותר את הביטוי "לגליזציה של סמים קלים". יותר ויותר מדינות פונות...
קרא עוד »
יונ 17, 2018
קוסמטיקאית בבני ברק
תעשיית היופי היא עסק של מיליארדי דולרים ששוויו כ-400 מיליארד דולר. ההערכה היא שתעשיית היופי תצמח ב-3...
קרא עוד »
ינו 23, 2023
מה ניתן לעשות שסובלים מחרדות.
העולם המודרני מספק לנו הרבה מאוד סיבות להגיע לחרדות. אם זה המצב הבטחוני הקשה שמתפרץ מידי פעם ומוביל...
קרא עוד »
דצמ 16, 2019