דום נשימה בשינה – למה חשוב לטפל בזה

דום נשימה בשינה

כשאנחנו ישנים, נדמה לנו שלא קורה שום דבר. הגוף, שלו ושקט אך המערכת ממשיכות לפעול כרגיל, אחרת לא היינו יכולים להתעורר, מן הסתם. העניין הוא, שיש אנשים שמתמודדים עם סיטואציה יוצאת דופן ולא פשוטה בזמן השינה, דום נשימה.

מדובר על תופעה לא שכיחה אומנם, אך עדיין אנשים רבים מתמודדים איתה. העניין הוא, שהרבה פעמים מה שנדמה כמו תופעה קטנה ושולית, יכול להוביל לבעיות נרחבות. למשל, זה יכול להוביל לשבץ מוחי וכן ללחץ דם גבוה. בעיות לא פשוטות כפי שניתן להבין.

מעבר לכך, דום נשימה בשינה יכול לגרום לבעיות נוספות, כמו למשל עייפות מתמשכת, כרונית, אז מביאה לא פעם להשלכות קשות. מאחר והעייפות יוצרת קושי לתפקד במהלך היום, אז אנחנו יכולים להניח שאותם אנשים שמתמודדים עם הבעיה, מתמודדים עם בעיות נוספות שקשורות לתפקוד היומיומי, ולעיתים זה מקצין ומגיע למצב של תאונות בסיטואציות שונות.

צריך לומר, יש כלים להתמודד עם דום נשימה בשינה, זאת כמובן בתנאי שיודעים לאתר את הבעיה, לאבחן אותה היטב ולטפל בה כמו שצריך. בעיקרון, מדובר על תופעה שמלווה בהפסקות נשימה במהלך השינה באופן שחוזר על עצמו שוב ושוב. יש מצבים בהם, זה נמשך מספר שניות ולעיתים קצת יותר. כמובן שבשלב מסוים הנשימה חוזרת אך אם זה קורה יותר מדי פעם, מדובר בבעיה חמורה.

כיצד מטפלים בבעיה זו

בשביל לאבחן בעיה כזו, צריך לפנות אל מעבדת שינה ולבדוק מה קורה בזמן שאנחנו ישנים. הרבה פעמים יש קשר בין דום נשימה לבין נחירות. לכן, אם מטפלים בגורם שיוצר את הנחירות, אז אפשר להתמודד גם עם דום שינה. בכל מקרה, דרך מעבדות שינה אפשר להגיע לפתרונות למצב.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אביזרים לתינוק: מה כל הורה לתינוק צריך שיהיה לו בהישג יד?
כל חדר תינוקות צריך מיטה ושידת החתלה, אבל גם את האביזרים, שהופכים כל חדר פשוט לממלכה מיוחדת ואישית,...
קרא עוד »
יול 08, 2021
איך תוכלו לשמור על המזרן שלכם לאורך זמן?
המזרון הוא אחד הגורמים החשובים ביותר בחדר השינה. אם אתה לא מטפל בזה וזה הופך לא נוח, אז זה עלול לגרום...
קרא עוד »
יונ 23, 2022
מה ההבדל בין הליכה בטבע לבין שימוש בהליכון?
אם אתם אוהבים ללכת ולצעוד למען שיפור הכושר הגופני שלכם, אם אתם אוהבים לטייל בטבע, בעיקר במסלולים של...
קרא עוד »
יונ 04, 2019