דיסקלקוליה

דיסקלקוליה

דיסקלקוליה, היא לקות ספציפית בהבנה מתמטית. כלומר, היא לקות קוגניטיבית הגורמת ללמוד מתמטיקה וכן להפעיל ידע מתמטי בצורה פחות טובה וצפויה לגיל מסוים וספציפי. אופן הטיפול בדיסקלקוליה הוא תהליך שלוקח זמן המשתנה מאחד לשני.

אופן הטיפול בדיסקלקוליה

ישנן דרכים רבות לעזור לילדים עם דיסקלקוליה, לבנות את כישורי המתמטיקה שלהם, ראו אבחון דיסקלקוליה וקשיי למידה במתמטיקה. ילדים הסובלים מדיסקלקוליה יכולים ליהנות מהדרכה מיוחדת, במיוחד בבית הספר בכיתתם.

אין תרופות המטפלות בדיסקלקוליה, אך תרופות יכולות לעזור לילדים להתמודד עם בעיות המופיעות במקביל לתופעה זו, כמו הפרעות קשב וריכוז או חרדה.

דרכים לטיפול בדיסקלקוליה

בין אם אתה יודע שילדך סובל מדיסקלקוליה, או שאתה חושב שילדך עלול לסבול מדיסקלקוליה, ישנם דרכים רבות לעזור לו. אנשי מקצוע שנמצאים בבית הספר ומחוצה לו, יכולים לעבוד עם ילדכם לבניית כישורי מתמטיקה, כמו תחושת המספרים ואופן ההסתכלות עליהם.

מעבר לכך, אין תרופות מועילות לדיסקלקוליה אך תרופות יכולות להיות טיפול בסוגיות אחרות, כמו הפרעת קשב וריכוז (הידוע גם בשם ADD) וכן חרדות, המתרחשות לעתים קרובות עם הבדלי למידה וחשיבה.

הדרכה ותמיכה לילדים עם דיסקלקוליה

אין תוכניות רשמיות להוראת תלמידים במתמטיקה אבל זה לא אומר שהילדים האלה לא יכולים ליהנות מהדרכה מיוחדת, במיוחד בלימודים בכיתה. אסטרטגיות וגישות מסוימות יכולות להועיל לילדים מסוימים.

אחת מהן היא הוראה רב-חושית. גישה הוראה זו עושה שימוש במראה, מגע, שמיעה ותנועה, בכדי לתת לילדים דרכים שונות ללמוד מיומנויות ולהבין מושגים. 

טכניקות מתמטיקה רב-חושיות, יכולות לעזור לילדים להבין מה המספרים והסמלים מייצגים. טכניקות אלה מלמדות לרוב מושגי מתמטיקה בצורה הגיונית בה מיומנות אחת בונה על השנייה.

שימוש באובייקטים כתרופה לדיסקלקוליה

שימוש באובייקטים הוא טוב, כדי להמחיש כמויות וכיצד הם משתנים. דבר זה גם מספק דרך קונקרטית להבין, כיצד פועלים מושגי מתמטיקה מסוימים. זה יכול גם לעזור לילדים לפתח את חוש המספרים וליצור קשרים חזקים יותר עם מה שהם לומדים.

חשוב לעזור לילדים לחבר פריטי בטון לסמלים המייצגים אותם. במילים אחרות, לימדו אותם שהמספר 5 מייצג חמישה חסימות או חמש מחיאות כפיים, או כל כלי רב-סנסורי אחר.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
משקולות – כל המידע החשוב
המילה משקולת נגזרת מהמילה ההולנדית התיכונה "דומבל", שמשמעותה "גלגלת". המשקולות הראשונות היו כנראה...
קרא עוד »
נוב 27, 2022
מדרסי ספורט – למה זה הכרחי?
לא מעט אנשים נדרשים לנעול נעליים עם מדרסים. חלקם נדרשים לכך עוד מילדות בגלל פגמים שונים בכפות הרגליים...
קרא עוד »
ספט 08, 2020
תיירות מרפא
תעשיית התיירות הרפואית צומחת בגלל המספר ההולך וגדל של אנשים שרוצים להיפטר מהכאב והסבל שלהם ומוכנים...
קרא עוד »
דצמ 26, 2022