האם ליקוריץ מעלה לחץ דם?

האם ליקוריץ מעלה לחץ דם?

אנשים רבים מודעים לעובדה כי צמח הליקוריץ ומוצרים שונים המכילים את חלקי הצמח השונים, עלולים לגרום לעלייה בלחץ הדם של כל מי שמשתמש במוצר. אך עם זאת, כדאי לדעת, כי דווקא תוסף תזונה שמכיל מיצוי טבעי של שורש הליקוריץ, גורם לאיזון לחץ הדם ולתחושה כללית טובה יותר. הסיבה לכך נעוצה כמובן ברכיבים השונים המצויים בתוך הצמח. צמח הליקוריץ מכיל שני מרכיבים מרכזיים, המשפיעים על הגוף שלנו בצורה שונה לחלוטין. בעוד המרכיב הגלברדין תורם לבריאות הגוף ומסייע לאיזון רמות הדם, מרכיב הדליצריזין משפיע על הגוף בצורה פחות חיובית. המבנה הכימי של רכיב הגליצריזין דומה למבנהו של הורמון מסוים, דבר שגורם לא פעם להפרשה מוגברת של אשלגן בשתן. כתוצאה מאיבוד האשלגן, לחץ הדם עלול לעלות, יכולה להופיע הפרעה בקצב הלב, בצקת ואף אי ספיקת לב. מסיבה זו בדיוק, ליקוריץ ומוצרים המכילים את רכיב הגליצריזין עלולים לגרום לעלייה בלחץ הדם, קראו עוד על ליקוריץ ולחץ דם..

כיצד בכל זאת תוסף תזונה המכיל ליקוריץ מסוגל לאזן את לחץ הדם?

חשוב להבין כי לעומת צריכה של הצמח השלם, תוסף תזונה מאפשר לצרוך רק את הרכיבים ה"מועילים" שקיימים בליקוריץ. באמצעות תהליכים כימיים שונים, ניתן להכניס לתוסף התזונה רק את מרכיב הגלברידין, אשר תורם לגוף ומשפיע עליו בצורה חיובית. כמובן שעדיין קיים ריכוז נמוך של רכיב הגליצריזין, אך הוא נמוך ואינו משמעותי. סוג המינון ורמת ההשפעה של תוסף התזונה, תלוי מאוד בצורה המיצוי של הצמח, בצורת הגידול שלו וכדומה. מחקרים שנעשו מצאו כי באמצעות מיצוי של שורש הליקוריץ על ידי שימוש בתערובת של מים ואתנול, ניתן לקבל את התוצאות הטובות והאיכותיות ביותר. הקפדה על טמפרטורה מתאימה וזמן מיצוי אופטימלי, משפרת עוד יותר את תוצאות המיצוי, ובכך מגבירה את היעילות של תוספי התזונה האלו. מעבר לכך, תוספי המזון אינם מכילים רק מיצוי של צמח הליקוריץ, אלא גם מיצוי של צמחים נוספים הידועים בהשפעתם החיובית על לחץ הדם.

לסיכום, ליקוריץ טבעי עלול להעלות את לחץ הדם, אך תוסף תזונה שמכיל ליקוריץ יכול לגרום לאפקט ההפוך, בהתאם לריכוז המרכיב החיובי בפורמולה שלו.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מדוע המרב"ד ממליץ לפסול רישיון
כל אדם אשר אוחז ברישיון נהיגה בידיו, הוא אדם אשר הוכרז ככשיר לנהיגה, למד כמות שיעורי נהיגה נדרשת ועבר...
קרא עוד »
יונ 14, 2018
עובש במקלחת? 3 דרכים להתמודד עם טיפול בעובש בבית
מיהו השותף שמגיע בלי הזמנה וגורם לכם לעשות הכל על מנת להוציאו מהבית? נכון מאוד, עובש!פוקד את אחד...
קרא עוד »
נוב 17, 2021
מאמן כושר אישי – הדרך המהירה להיכנס לכושר
כמה פעמים אמרתם לעצמכם, זהו, עכשיו אנחנו נכנסים לכושר, עכשיו אנחנו מתחילים לעשות פעילות גופנית, קניתם...
קרא עוד »
מאי 31, 2017