הסכנות של כבד שומני, ואיך לטפל בו

סכרת 2

כבד שומני זו מחלת כבד נפוצה. כבד מוגדר כשומני במצב בו אחוזים גבוהים מידי ממשקל הכבד הם שומן. מחלה זו עלולה להתבטא בהצטברות שומנים בכבד בלי תופעות נוספות. אך עלולה להביא לדלקות כבד וכן למחלת שחמת הכבד. אמנם בעבר לא הכירו הרופאים בסכנה של הכבד השומני, אך כיום התופעה בהחלט מוגדרת כמסוכנת, היות שרבים מהחולים בכבד שומני נוטים לפתח מחלות כבד סופניות, ולהזדקק להשתלת כבד.

מחלות וסכנות בגין כבד שומני

מחלת כבד שומני מסכנת את החולה ומכניסה אותו לקבוצות סיכון של סכרת 2, יתר שומנים בדם. לחץ דם גבוה ועוד. בלי משקל עודף וחולי סוכרת יהיה בסיכון גבוה לפתח את המחלה בהשוואה לאנשים אחרים. כמו כן מי שאובחן כבעל כבד שומני נמצא בסיכון לפיתוח מחלות כרוניות שמהוות גורם מסכן למחלות לב. למעשה כיום הרפואה מאמינה כי כבד שומני זה איתות ראשון להופעתה של התסמונת המטבולית.

הטיפול בתופעה

היות וכבד שומני עלול לגרום לתופעות בריאותיות חמורות חשוב מאוד לטפל בתופעה בהקדם. הטיפול נועד לפתור את התסמינים ולמנוע הופעתן של מחלות נוספות. בין היתר יאזנו את הסוכרת, יפחיתו שונים בדם, ידריכו להפחתה במשקל וכן המטופל יונחה לבצע פעילות גופנית רבה. שינוי אורח החיים יוכל להביא את השינוי המיוחל, ולמנוע את השתלשלות המחלה והופעת תסמינים נוספים ומסוכנים.

הטיפול הטבעי בכבד השומני

נכון להיום אין תרופה לכבד שומני. וזה אומר שאם אדם אובחן כלוקה בכבד שומני יהיה עליו לחולל שינוי משמעותי באורח החיים שלו. לשנות את התזונה שלו מן הקצה אל הקצה, להפחית ממשקלו בצורה הדרגתית ומונחית, וכן לוודא כי הסוכר בגופו מאוזן. ניתן להיעזר ברופא ובצוות במרפאות הקונבנציונאליות, אך קיימת אפשרות נוספת ומומלצת, והיא פנייה אל גורם טיפולי מהתחום האלטרנטיבי. מדובר על טיפול ייעודי שבוחן את מצב החולה ואת הסימפטומים הנוכחיים מהם הוא סובל. והתאמת תפריט ייעודי ומותאם ספציפית לפי מצבו. התפריט יכלול מאכלים דלי שומן וללא סוכר. והוא יחתור לאזן את מצב החולה ולשפר את תפקוד המערכות בגופו.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מאמן כושר אישי בראשון לציון
מאמן כושר אישי הוא עבודה שדורשת הרבה ידע, סבלנות ומיומנות. זה יכול להיעשות על ידי כל מי שיש לו רצון...
קרא עוד »
אוג 12, 2022
איך לבחור מיטת מעבר לתינוק
מיטת תינוק היא מיטה ייעודית לתינוק, והיא עשויה בדרך כלל ממתכת או פלסטיק. המיטה נמצאת בדרך כלל בחדר...
קרא עוד »
יול 08, 2022
פלאג אנאלי לא לגייז בלבד
שימוש בפלאג אנאלי זהו לא דבר שמתאים אך ורק לחברי קהילת הלהט״ב. במידה ותרצו בכך, תוכלו לתבל את חיי המין...
קרא עוד »
ינו 22, 2018