ניפוץ מיתוס – בית אבות קשישים חסרי ישע

בית אבות קשישים חסרי ישע

קשיש חסר ישע זה ביטוי שמעורר אצל כולנו רגשות של חמלה על הקשיש המסכן, ורגשות של כעס וחרון על הגורם שמטפל בו בצורה אכזרית שכזו. אם פעם חשבנו שבית אבות קשישים הוא מקום בו מתעמרים בקשישים, מבזים אותם ולא מתייחסים למוגבלות הפיסית שלהם בכבוד הראוי, הרי היום הגיע הזמן שנפנים כי מדובר על מיתוס שצריך לנפץ אותו, וכמה שיותר מוקדם טוב יותר. כי בית אבות כמו שבאתר http://www.besiva-tova.co.il הוא מקום שיכול להיות נהדר עבור הקשיש.

בית אבות שניתן לסמוך על הצוות

אמנם הקשיש נמצא במצב מוגבל וחסר אונים. מצב שעלול לגרום לכך שהצוות שמטפל בו לא ייתן לו את היחס הראוי. מקרים כאלו אמנם מתרחשים לעיתים. אבל ניתן לומר כי באופן כללי במרבית בתי האבות עושים כל מאמץ לכבד את החוסים במוסד, ולהעניק להם את הטיפול המסור הכי טוב שרק אפשר. לדאוג לשלומם, לכבד את רצונותיהם ולעשות כל מאמץ להיטיב עמם. במקרים חריגים בלבד מתרחשים מקרים של התעללות בחסרי ישע. אבל גם את המקרים הללו ניתן למנוע באמצעות מצלמות שמתעדות את הקשיש ואת הטיפול שניתן לו. הצילום מהווה אמצעי הרתעה יעיל מאוד שיגרום לצוות לשמור על עצמו ולהימנע ככל האפשר ממילה או פעולה שעשויה להתפרש כהתעללות.

לבחור בית אבות בעל מוניטין

אך כמובן שחשוב מאוד לזכור שכאשר תרים אחר בתי אבות סיעודיים לדוגמא לקשיש יש לערוך בירור יסודי על הצוות ועל האווירה במקום. כי אם חשוב לנו שהקשיש יקבל את מלוא תשומת הלב שהוא ראוי לה. שהוא יקבל טיפול מסור והבקשות שלו ישמעו וימולאו. עלינו לוודא כי בית האבות הנבחר הוא בית אבות בו הצוות מסור במיוחד. צוות סבלני עם מוסריות גבוהה והבנה לקשיים שמלווים את הקשיש בשנים המורכבות הללו של הזקנה.

לקבל המלצות ממומחים בתחום

היות ומעבר לבית אבות הוא תהליך מורכב שמשפיע משמעותית על הקשיש, חשוב כל כך לשמוע ממומחים בתחום ומיודעי דבר על בית אבות מומלץ לקשישים. בית אבות שמשקיע בקשישים ועושה עבורם את המיטב.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שמנים – האם זה בריא בכלל?
צריך להבין שיכולים להיות הבדליים מהותיים מבחינה הערכים התזונתיים בין סוגי שונים של שמנים. אם אתם...
קרא עוד »
אוג 01, 2021
בית אבות סיעודי שדואג לכל הצרכים שלכם
לראות את ההורים הולכים ומתבגרים זה משהו שלא פשוט להתמודד איתו, וזאת למרות שכולנו מבינים שזו דרכו של...
קרא עוד »
אפר 23, 2018
מה המשמעות של גידול בכליה?
צמד המילים מהם כולנו חוששים כאשר אנחנו הולכים לרופא הוא – גידול סרטני. גידול סרטני יכול להיות בכל...
קרא עוד »
פבר 16, 2023