איך בוחרים מזרון לפצעי לחץ?

מזרון לפצעי לחץ

כאשר מעוניינים לרכוש מזרון לפצעי לחץ יש צורך לבחור במזרון איכותי ומקצועי, שיאפשר פיזור אחיד של משקל הגוף, הרי ככל שיש פיזור שווה של משקל הגוף על פני שטחו של המזרן ההסתברות ליצירת פצעי לחץ קטנה ובצורה כזו, ניתן להפחית למינימום ההכרחי את רמת הלחץ הנוצרת על חלקי הגוף השונים ובכך לייצר תחושה נעימה ונינוחה יותר.

 עם זאת, חשוב לזכור כי ניתן היום למצוא בשוק מגוון רחב של מזרונים שונים המיועדים למניעת פצעי לחץ, ולכן חשוב לדעת כיצד לבחור את האופציה המתאימה ביותר עבורכם, למצב הרפואי ולרמת הסיכון להתפתחות פצעי לחץ. 

טיפים לבחירת מזרון לפצעי לחץ

קודם כל, חשוב להכיר את ההבדלים בין סוגי המזרונים השונים, מאחר ולכל אחד מהם יש את היתרונות והחסרונות שלו. מזרונים דינמיים למשל, מאפשרים לווסת ולשלוט בלחצי האוויר בהתאם למשקל הגוף של המשתמש. מזרונים מסוג זה מסוגים למנוע היווצרות של פצעי לחץ, מאחר והם משנים באופן תדיר את שטח המגע שלהם עם הגוף של המשתמש, באמצעות מנגנון שליטה יזומה על תאי האוויר. לעומת זאת, מזרונים סטטיים הינם מזרונים המגיעים עם חלוקת עומסים מובנית, שאינה ניתנת לשינוי. מדובר על מזרון המסוגל למנוע היווצרות של פצעי לחץ באמצעות מבנה הספוג, אשר מותאם מראש לכל אחד מאזורי הגוף השונים. כמו כן, כדאי להכיר את האופציה של המזרון ההיברידי, העומד בחזית הטכנולוגיה למניעת פצעי לחץ. מדובר על מזרון המאפשר שליטה מלאה של המשתמש בלחץ האוויר במזרון בכל רגע נתון. המשתמש מסוגל לשנות את צורת המזרון בהתאם למשקל הגוף שלו והמיקום של האזור הכואב, שיש צורך להפחית ממנו את הלחץ. מזרונים מסוג זה מותאמים לרוב לחולים המעבירים את רוב יומם במיטה כמו מיטה סיעודית למשל.

לסיכום, בחירת מזרון לפצעי לחץ חייבת להתבסס על הצרכים של המשתמש. יש לזכור כי איכות המזרון תלויה בשטח המגע של המזרון בגוף, בגובה שלו, בסוג הכיסוי של המזרון וברמת הגמישות שלו.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אובדן כושר עבודה עקב תאונת עבודה – איך להתמודד
תאונת עבודה יכולה להיות חוויה משנה חיים, במיוחד כאשר היא גורמת לאובדן כושר עבודה. ההשלכות הפיזיות,...
קרא עוד »
יונ 11, 2023
מהם הסימפטומים המצביעים על כך שיש לגשת עם הילד לאבחון נוירולוגי
במצבים מהם רואים כי הילד סובל מתנועות לא רצויות של איברי גופו או משמיע קולות באופן לא רצוני, כאשר הדבר...
קרא עוד »
יול 04, 2021
רופא שיניים ברחובות 3 שיטות לבדוק אם הרופא שלכם טוב
הידעתם כי רחובות היא העיר שבה באופן ממוצע התושבים מרוויחים את המשכורות הגבוהות ביותר? יותר מאשר בתל...
קרא עוד »
ספט 11, 2018