קנאביס – כל מה שרציתם לדעת

קנאביס - כל מה שרציתם לדעת

קנאביס זה צמח מסוים אשר ממנו ניתן להפיק סם. סביב סם הקנאביס התעוררו דיונים רבים וקיימים חילוקי דעות משמעותיים מאוד. וזאת על רקע העובדה שהקנאביס מוכיח את עצמו כמועיל מאוד עבור תופעות בריאותיות שונות. בשטח יש שטוענים כי ניתן להקל על כאבים קשים ועל תסמינים חמורים בעזרת צריכת קנאביס. אבל מול התועלת הרבה שיש לקנאביס הוא כרוך גם בתופעות לוואי לא טובות. התופעה המשמעותית ביותר היא התמכרות לצריכת הקנאביס. מה שמכניס את הצורכים לתוך מצב של אבדן שליטה.

יש גורסים נגד ויש בעד

מפאת הנתונים הללו יש כאלו שגורסים כי מוטב להשאיר את הקנאביס ואת התועלות שלו מחוץ לחוק. וכך למנוע צריכה בלתי מבוקרת ואף מזיקה של קנאביס. אך מנגד אלו שרואים חולים מתייסרים דבקים בגרסה כי יהיה נכון להקל על הסבל שלהם ולאפשר להם ליהנות מהקלה כלשהי בהרגשה שלהם. וזאת באמצעות קנאביס או תרופות שמכילות בין יתר המרכיבים שלהם קנאביס. סביב החוק יש דיבורים רבים והמון התעסקות של גורמים בעלי אינטרסים מסחריים שמשפיעים משמעותית על הלך הרוח ועל הדעה של הגורמים שיש להם השפעה בעניין.

מה עושים במידה וחלה התמכרות?

במידה והתרחשה התמכרות לעישון קנאביס יהיה צורך לפני הכול לזהות שאכן זה מה שארע. אדם שמתמודד עם צריכה מופרזת של קנאביס בלי שתהיה לו היכולת להשתלט על הדחף הוא אדם שהתמכר. במצב כזה חשוב יהיה להפנות אותו למוסד גמילה מקנאביס. וזאת כדי לעצור את השרשרת האוזקת אותו ללא רחמים. כי המצב של הצריכה המוגברת ללא בקרה רציונאלית מביאה לנזקים משמעותיים והרסניים ביותר. את הגמילה הזו אפשר לנצח בעזרת מוסד מקצועי שמסייע לעבור תהליך גמילה מהתמכרות לקנאביס יעיל וממוקד במטרה.

האתגר בגמילה מקנאביס

בהתמכרות לקנאביס יש בעיתיות מיוחדת. וזאת בגלל שמרבית האנשים יוכלו לצרוך קנאביס, ליהנות מההשפעה הנעימה בלי להתמכר. ואילו אנשים מסוימים יפתחו התמכרות. בשלב ההתחלתי ההתמכרות הזו לא תהיה ניכרת לעין ולכן האדם לא יפנה לגמילה. אם כי בשלב מאוחר יותר, בו ההשפעות של הקנאביס תהיינה חמורות יותר קשה יהיה לשכנע את האדם לפנות לגמילה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
נלחמים בשפעת המזגנים
התופעה הזו מרגיזה ממש. שיא הקיץ, חום אימים בחוץ ואנחנו עם מזגן שמטרטר ללא הפסקה כבר מחודש יוני – ובכל...
קרא עוד »
נוב 15, 2016
שירותים פרמצבטיים
היום ניתן למצוא בשוק לא מעט חברות שונות המספקות שירותים פרמצבטיים כמו דור שירותים פרמצבטיים, אך חשוב...
קרא עוד »
אוג 31, 2020
כסא מחשב אורטופדי – למה זה טוב?
בכל הנוגע לסביבת העבודה שלנו, אנחנו תמיד נרצה שיהיה לנו הכי נוח שאפשר במרחב.  . הרי במקום העבודה...
קרא עוד »
פבר 02, 2022