דורבן בעקב – למי זה יכול לגרום וכיצד

דורבן בעקב

הרבה פעמים אנחנו שומעים או קוראים על אנשים שמתמודדים עם דורבן בעקב. מי שאיננו מכיר את התופעה, מי שאיננו מתמצא בעולם הזה, עלול לחשוב שמדובר בעניין רציני, משמעותי, מסוג הדברים שמעוררים בהלה ומיד לוקחים אותנו אל חדרי מיון וכדומה.

אך האמת היא, שעם כל אי הנוחות שנגרמת כתוצאה מתופעה זו, מדובר בבעיה שכיחה, כזו שקל יחסית לטפל בה, בהנחה כמובן ועושים את זה אצל אנשי מקצוע שמתמחים בכך. לא מעט אנשים שעוסקים בתחומים שונים מוצאים את עצמם מתמודדים עם בעיה זו, מסיבות שונות.

לפני שנסביר כיצד מטפלים בבעיה, חשוב להבין מי מתמודד איתה ומדוע. בעקרון, כמעט כל אחד מאיתנו יכול למצוא את עצמנו מתמודד עם דורבן בעקב, אך מן הסתם, השכיחות עולה כשמדובר על אנשים שעומדים הרבה או שיש להם עומסים ברגליים כתוצאה מפעילויות שונות. למשל, ספורטאים, בוודאי רצים למרחקים ארוכים או אצנים (רצים למרחקים קצרים), שחקני כדורסל, רקדני בלט, וכן עובדים במפעלים, בחנויות, מלצרים, מורים ועוד.

הסיבה שדווקא אנשים אלה נמצאים בקבוצות סיכון גבוהות להתמודד עם דורבן בעקב היא, העומס שנוצר על כף הרגל, בין אם זה בזמן פעילות כמו ריצה, הליכה או קפיצה, וכן במקרה בו הם עומדים יותר מדי זמן. אז עלולים להתמודד עם דלקות ברקמת החיבור של העקב, מה שעלול ליצור מצב מאוד לא נעים.

הטיפול במצב של דורבן, הוא יחסית פשוט. מדובר על טיפול שמתבצע בעזרת מנוחה, תרגילי חיזוק, מתיחות, וכן בעזרת שימוש בתרופות וסטרואידים במקרה הצורך. יש מקרים קיצוניים בהם נדרש ניתוח, כולל הזזת העצם מהאזור.

חשוב להדגיש, אם אנחנו מתמודדים עם דורבן בעקב, מוטב שאנחנו נחליף לנעליים עם מדרסים רכים ונוחים, כך המגע עם הקרקע יהיה הרבה יותר רך. זו הסיבה גם שמומלץ לבצע פעילויות גופניות (אם ניתן( על משטחים רכים, מעבר לכך, רצוי שאנחנו ניתן לכף הרגל שלנו מנוחה מעת לעת, בשביל שלא נאמץ אותה יותר מדי. זה יכול להקל עלינו במובנים רבים ולהקל על התחושה שלנו.

לעוד מידע בקרו באתר https://www.avidorhc.co.il/

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
דגשים לבחירת וטרינר לחמוסים בדרום
יש אנשים שבוחרים לגדל כלבים. יש אנשים שאוהבים לגדל חתולי בית או חתולי רחוב. ויש אתכם. אתם אוהבים לגדל...
קרא עוד »
נוב 30, 2021
מה זה עדשות פריזמה?
לכל סוג של לקות ראייה יש להתאים את הפתרון המתאים שיוכל להציע ראייה איכותית תוך התגברות על הלקות. אחד...
קרא עוד »
פבר 10, 2020
צמחי מרפא – למה הם טובים?
משחר ההיסטוריה בני האדם מבצעים שימושים בצמחים מסוגים שונים, כאשר כל עם למד להכיר בצורה מאוד פרטנית את...
קרא עוד »
יול 08, 2018