טכניקות לשחרור מלחצים וחרדות

טכניקות לשחרור מלחצים וחרדות

כולנו, אבל כולנו, סובלים מלחצים וחרדות בחיי היום יום וזאת במינון כזה או אחר. ואכן, עולם טכנולוגי מתקדם, אורח חיים יושבני, עמידה בפקקים, מחויבויות לבית ולמשפחה, תחרות בלתי פוסקת במקום העבודה ועוד: כולם מובילים ללחץ וחרדה בסדר גודל כזה או אחר.

אם גם אתם מרגישים כי לעיתים החיים "מורידים אתכם על הברכיים" וכי הלחץ מעיק ואף גורם לבעיות פיזיות – חשוב שתכירו כמה שיטות יעילות לשחרור מלחצים וחרדות:

סדנת שחרור מלחצים – זה נכון, בכל הנוגע למצבים בהם אנו מרגישים לחץ או חרדה, אין פתרון קסם. מדובר בעבודה שאינה קלה שחולשת על הגוף ועל הנפש. עם זאת, באמצעות סדנאות שחרור מלחצים וריפוי עצמי המעברות על ידי מומחים: אפשר להבין מדוע אנו נלחצים, מה גורם לנו לחרדה, כמו גם לעבוד ולקבל שיטות כדי להפיג מתחים ולחץ. נסו למצוא סדנה אמינה ומומלצת שתוכל לסייע לכם להתנהל נכון בחיי היום יום.

תרגול מדיטציה – נסו לתרגל מדיטציה בחיי היום יום ולעשות זאת אפילו במהלך העבודה. קחו לעצמכם לפחות 10 דקות ביום, בהן תוכלו לנשום ולנשוף כדי להכניס אנרגיה לגוף כמו גם חמצן לראש. נסו לשחרר את המחשבות לכמה דקות תוך שאתם מתרכזים בנשימות והפכים את קצב הנשימה ממש פנימה והחוצה עד יצירת רחש של גלים הנוגעים בחוץ. תרגלו בכל יום מדיטציה להשקטת מחשבות והרגעה.

ביצוע פעילות גופנית – נסו לבצע פעילות גופנית שתזרים אדרנלין לגוף. אדרנלין מייצר בגוף חומר בשם  אנדורפין המשמש להרגעת הגוף למצב רוח טוב, תוך קבלת תחושה נעימה בגוף. בשל כך מומלץ לתרגל כל פעילות גופנית שאתם אוהבים, בין אם תחרותית עד לפעילות משקיטות מחשבות כמו יוגה, פילטיס, פלדנקרייז ועוד.

ייעוץ וטיפול פסיכותרפי – חשוב לדעת כי הרבה פעמים הלחצים והחרדות שלנו נובעים ממקום נסתר בעברנו מתהליכי החברות והחינוך שלנו. בכך אנשים שתמיד מבקרים עצמם ונוהגים בעצמם בשליליות: יהיו מועדים יותר ללחצים. כדי להבין מהו המקור להרגשה זאת של מתח יש להיעזר בפסיכולוגית או בפסיכולוג באתר https://tomersivron.co.il שיכולים לסייע להבין מדוע ישנם לחצים בחיי היום יום, ובאמצעות טיפול פסיכותרפי יעזור לנהל נכון יותר את התחושות הקשות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט