האם קיימת תרופה לאוטיזם?

האם קיימת תרופה לאוטיזם?

הורה אשר מקבל אבחון כי הילד שלו לוקה באוטיזם מתמודד עם בשורה קשה ומורכבת. מה עושים הלאה? האם יש תרופה לאוטיזם? כיצד נגדל אותו? האם יש לו סיכוי לחיות חיים נורמליים? השאלות רבות והכאב עמוק. אך חשוב לציין ולזכור כי למרבה הצער והכאב תרופה של ממש שתפתור את האוטיזם אין בעולם. כיוון שמדובר בלקות מולדת אשר נקבעה לילד והוא לא יכול להימלט מהגזירה הזו. אם כי להורים יש הרבה מאוד מה לעשות כדי לשפר את מצבו, להקל על תסמינים ולעשות מאמצים כדי לאפשר לו לחיות חיים נורמטיביים ככל האפשר.

טיפול מגיל צעיר

המציאות מוכיחה שכאשר מתחילים לטפל בילד בגיל צעיר מאוד ניתן לשפר את המצב של המאובחן בצורה משמעותית ולהקנות לו דפוסי התנהגות ומיומנויות חיים טובות ביותר. ולכן חשוב מאוד לאבחן בצורה מקצועית בגיל צעיר ככל האפשר. אמנם כדי להשיג תוצאות יש להשקיע עמל רב ועבודה סיזיפית עצומה. אך בסופו של דבר יש תוצאות טובות והעמל מצדיק את עצמו. הטיפול ילווה באנשי מקצוע אשר ילוו את הילד במסגרת הלימודים השיקומית שלו וגם בבית. כמו כן ההורים יהיו חלק מהמעטפת הטיפולית ויחתרו לסגל לילד אורח חיים תקין ככל האפשר.

שיטות שונות להקלת התסמינים

יש כיום שיטות טיפוליות שונות אשר מטרתן להקל על תסמינים ולאפשר למאובחנים באוטיזם להקל על התסמינים שלהם. כך שחרף העובדה שהם לוקים באוטיזם הם יוכלו לנהל חיים בחברה רגילה. השיטות הרבות מציעות פתרונות וטיפולים מסוגים שונים. כמובן שכדי להשיג תוצאות חשוב מאוד להתאים לכל מטופל את הטיפול הנכון לו בהתאם למצבו, התסמינים, המשפחה ועוד. מידע נוסף בנושא ניתן למצוא באתר של טלי אנגור.

התוצאות מצדיקות את המאמץ

אמנם האוטיזם לא ייעלם לחלוטין, כי זו לא מחלה שאפשר לנצח אותה. זה מצב נתון שהילד נולד בו והוא ייאלץ לחיות כך את החיים שלו. אבל הטיפולים כמו טיפול C.A.T מאפשרים להתגבר על התסמינים ולהקל על ההתבטאות של התופעה. כך שהחיים יהיו יפים וטובים יותר. הילד יגדל וירכוש כלים לחיים נורמטיביים, ויוכל לנהל אורח חיים לצד בני גילו בלי חריגות בולטת מאוד.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיפול פסיכולוגי אונליין – מה זה?
טיפול פסיכולוגי מרחוק הוא תהליך של שימוש בפלטפורמות מקוונות למתן שירותים פסיכולוגיים. היא משתמשת...
קרא עוד »
יול 24, 2022
שיעורי יוגה – כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים
בעשרות השנים האחרונות סוחפת היוגה ה'מזרחית' את ארצות המערב. היום היוגה היא מושג מוכר וידוע לאנשים...
קרא עוד »
אוק 04, 2021
טיפול של הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים
עבור הורים רבים לגלות שהילדים סובלים מבעיות של קשב וריכוז זו חוויה לא פשוטה. אנחנו מביאים לילדים...
קרא עוד »
מרץ 14, 2017