מה צבע ומרקם הקקי אומר על בריאות התינוק שלך

מה צבע ומרקם הקקי אומר על בריאות התינוק שלך

הורים לילד ראשון, לא ממש יודעים למה לצפות. גם אם הם קראו עשרות ספרים על הנושא וגם אם הם קבלו הכנה מפורטת ומדוקדקת, תמיד יהיו הרגעים האלו בו הם יעמדו חסרי אונים ולא בדיוק ידעו האם הכול תקין והאם כך צריך להיות.

כך זה גם עם הנושא של היציאות של תינוק. המרקם של הצואה כמו גם הצבע שלו.

הצבע של היציאות בימים הראשונים

בימים הראשונים לאחר הלידה, נראות היציאות בצבע נורא. מדובר בחומר שהיה בתוך המעיים של התינוק עוד בחודשי העוברות. צואה זו מופרשת מגופו בימים הראשונים לאחר הלידה לכן בתקופה זו מומלץ להשתמש עם חיתולים פרימיום שופרסל בייבי. זו הסיבה גם שתינוק בריא מאבד עד עשרה אחוזים ממשקלו בימים הראשונים שלאחר הלידה. בימים הללו בהם מופרש המקניום, אין עדיין לאם חלב אמתי. הגוף שלה מייצר נוזל מיוחד המכונה קולוסטרום. מדובר בנוזל ייחודי שחשוב מאוד לתת אותו לתינוק. גם התינוק עדיין לא בדיוק 'מבין' מהי ההנקה והוא לא באמת מצליח לינוק כמו שצריך, חשוב מאוד לתת לו את החלב הראשוני הזה. הוא חיוני והוא יתרום לבריאותו למשך כל ימי חייו.

התינוק יונק!

כאשר החלב מגיע, זה קורה בדרך כלל ביום השלישי. בשלב זה כבר אפשר לראות את השינוי בצבע וגם במרקם של היציאות של התינוק. היציאות תהיינה מעט גרגריות (במרקם של קוטג') והצבע שלהן יהיה צהוב חרדל. זוהי יציאה תקינה בצבע הנכון וברקם הרצוי.

מגיל זה ואילך, יהיו לתינוק הרבה יציאות משך היממה. מצופה כי יהיו כחמש עד שבע חיתולים מלוכלכים.

לאחר כחודש, הוא יתייצב ומערכת העיכול תפעל בצורה יותר מתונה ומאוזנת. רוצה לדעת עוד בנושא? היכנסי אל הרשת החברתית הגדולה בישראל לאמהות ולנשים בהריון.

מקובל לומר כי תינוק שיונק עושה קקי שבע פעמים ביום או פעם בשבעה ימים. מגיל חודש אנחנו אכן רואים כי תינוקות רבים לא מפרישים צואה יותר מפעם בשבוע. זה תקין לחלוטין.

חשוב לדעת כי אם התינוק יונק היטב והחיתולים שלו רטובים, אין כל סיבה לדאגה בשל תדירות היציאות שלו.

מובן שאם התינוק סובל מכאבי בטן, יש להיוועץ ברופא ילדים.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סנדוויצ'ים בשרי- מגשים מוכנים לאירועים
  בשנים האחרונות אנשים רבים מעדיפים סנדוויצ'ים על פני ארוחה כבדה בצהרים. מאמר זה יגולל בפניכם...
קרא עוד »
יול 21, 2013
מה הקשר בין הפסקת עישון לתזונה?
מעשנים מתמודדים עם חששות פנימיים רבים כשהם חושבים על הפסקת עישון. רוב החששות מופרכים מהר מאוד, זמן...
קרא עוד »
ינו 28, 2016
ניתוח מתיחת בטן – איך זה עובד?
השמנה לצד ירידות דרסטיות במשקל, היריונות ולידות, תהליך ההזדקנות הטבעי שהגוף עובר- אלו ועוד משנים את...
קרא עוד »
ינו 02, 2017