ספורט בהריון: מותר או אסור?

ספורט בהריון: מותר או אסור?

נשים רבות שעושות ספורט ומתעמלות באופן קבוע עומדות בפני דילמה כאשר הן נכנסות להריון: האם מותר להמשיך להתעמל כרגיל? האם זה לא מסוכן לעשות פעילות ספורטיבית בזמן הזה או שזה עלול לסכן את העובר?

בעצם אין לשאלות האלה תשובה חד משמעית מכיוון שספורט בהריון תלוי בגורמים רבים כגון, מצב האישה, הגיל שלה, מצב ההיריון ועוד.

הריון – מה זה עושה לגוף?

כידוע, עוברים על הגוף שינויים רבים בזמן הריון; כמות הנוזלים בגוף מתרבה מאוד, נפח הדם גדל בצורה משמעותית של עד 50% וזרימת הדם איטית יותר מהרגיל, הרחם שלוחץ על הסרעפת והעלייה במשקל הם שני גורמים שמקשים על הנשימה וגם קצב הלב עולה ב – 6-10 פעימות לדקה.

כמו כן יש נשים רבות שסובלות מכאבי גב חזקים במהלך ההיריון, מתחושה של מתיחה בשרירי הבטן ואף מלחץ על שרירי רצפת האגן, זאת בשל המשקל העודף שעליהן לסחוב במשך תקופה כה ארוכה.

ספורט בהריון – למי מותר?

כמו שהוזכר קודם, אין על שאלה זו תשובה גורפת לכאן או לכאן אלא יש להתייחס לכל אישה באופן אישי. בגדול, כאשר אישה חווה הריון תקין והיסטוריית ההריונות שלה תקינה אף היא, אין כל מניעה לכך שתעסוק גם בזמן ההיריון בפעילות ספורטיבית כמו יוגה בהריון.

גם נשים שלא עשו כל פעילות ספורטיבית לפני ההיריון, יכולות להתחיל להתעמל. למרות זאת, יש להתחיל את הפעילות בהדרגה ולאט לאט לעלות רמה. במידה ומופיעות במהלך האימון או לאחריו תחושות של דופק לא סדיר, דימומים, קוצר נשימה או צירים, יש להפסיק באופן מידי את הפעילות ולגשת לרופא המטפל להתייעץ לגבי המשך האימון.

ספורט בהריון – במה לבחור?

כמו קורס הכנה ללידה, גם התעמלות לנשים בהריון היא מומלצת על ידי רופאי נשים אך בכל זאת, יש להימנע מפעילות שיכולה לגרום לנפילות וחוסר בשיווי משקל כמו ריצות, קפיצות ומשחקי כדור. מה שכן, מומלץ לצאת להליכות ולרכב על אופני כושר, לשחות הרבה ולתרגל על מזרון עם כדורים או בלי.

בכל מקרה, יש להתייעץ עם הרופא המטפל לפני שמתחילים לעשות ספורט בזמן הריון.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
החלקה אורגנית לשיער – המדריך המלא
הפופולריות של החלקה אורגנית היא עצומה ובכל מספרה המתמחה בכך מבצעים החלקה כזו...
קרא עוד »
ינו 16, 2022
פודקאסטים על ספורט, תמצאו את הפודקאסט הכי טוב
פודקאסטים של ספורט הם דרך מצוינת להישאר מעודכן בענפי הספורט האהובים עליך ובאירועים האחרונים בעולם...
קרא עוד »
מרץ 04, 2023
לבריאות העובדים – פירות וירקות למשרד
שעות העבודה במשרד הינם מתישים מאוד גם כאשר מדובר 'רק' על ישיבה על כיסא מרווח ועבודה מול מחשב. על כן,...
קרא עוד »
ינו 03, 2022