רשלנות רפואית בהריון

איך מטפלים בוסטיבוליטיס במהלך הריון

תקופת ההיריון מהווה תקופה מרגשת בציפייה לקראת הרך הנולד, אך לצד ההתרגשות והשמחה, תקופה זו מאופיינת בלא מעט חששות ופחדים. על מנת לעבור את תקופת ההיריון בהצלחה, חשוב לגשת לבדיקות ייעודיות ולוודא את שלומו של העובר. עם זאת, ולמרות מגוון הבדיקות הרחב, עדיין מתרחשים מקרים של רשלנות בהיריון ובלידה. ריכזנו בעבורכם את כל המידע החיוני.

רשלנות רפואית

בישראל מתרחשים כמה וכמה מקרי רשלנות, כשבין המקרים הנפוצים ביותר, נמצאים מקרי הרשלנות בלידה ובהריון. לרוב, רשלנות מסוג זה עשויה להתקיים אם הרופא שגה בפענוח בדיקות, במקרים של היעדר הפניות לבדיקות המתאימות, מעקב הריון שאינו תקני ועוד. למעשה, יש לא מעט בעיות שניתן היה לזהותן בבדיקות המקדימות, ובכך להימנע מגרימת סבל לעובר ולאם.

במקרים בהם עולה החשש כי מדובר ברשלנות, חשוב לפנות אל עורכי דין מומחים בתביעות לרשלנות רפואית, משום שהם בקיאים בתחום, וברוב המקרים גם בעלי ניסיון רב. הם יוכלו לסייע לכם בכל תהליך הגשת התביעה ואף לאמוד את סיכוייכם לקבלת פיצויים.

מקרה בוחן – עוברית שנפטרה ברחם

על מנת להבין את גודלו של התחום, מוטב שנציג בפניכם מקרה בוחן ייחודי שטופל במשרד עורכי הדין אלמוג שפירא. סיפורה של מ' הוא בין סיפורי הרשלנות העצובים ביותר. היא הגיעה לבית החולים בשבוע 37, כשהיא מתלוננת על גירודים, ובעקבות זה היא אושפזה במחלקה להריון בסיכון גבוה. במשך שהותה במחלקה בוצע ניטור עוברי במהלך הלילה, שאת עקבותיו לא מצאו עד לרגע כתיבת שורות אלה. למעשה, בבוקרו של יום, לא זוהה דופק בקרב העוברית, והצוות הרפואי במחלקה קבע את מותה.

הרשלנות הרפואית מתבטאת בהיעדר אבחון נכון, כלומר הצוות הרפואי היה חייב לאבחן את מ' בהתאם לתלונותיה, מאחר והן העידו על מחלת כבד הריונית. מחלה זו מחייבת ניטור שוטף כמו גם קבלת החלטה אודות לידה מוקדמת, על מנת להציל את חייה של העוברית. מ' ובן זוגה פנו למשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא, תבעו את בית החולים וקיבלו פיצויים עד לגבול הסמכות של בימ"ש.

דוגמאות לרשלנות רפואית בהריון ולידה

יש לא מעט דוגמאות למקרים בהם התקיימה רשלנות, כשבין המקרים הנפוצים ישנם ילדים שסובלים מתסמונת דאון, כשכמעט חציים אינם מגיעים לגיל 5. תסמונת דאון היא תסמונת שניתן לאבחן אותה עוד בתקופת ההיריון, כלומר, בבדיקת מי שפיר. היעדר אבחון או גילוי שבעקבותיו הילוד נולד עם תסמונת דאון, עשויה להיות רשלנות. כמו כן, יש לציין גם פיגור שכלי ושיתוק מוחין, שהרי מדובר במחלות שמקשות עד מאוד על חייו של הילד ועל חיי ההורים.

תקופת התיישנות

כמו במקרים נוספים, גם במקרים של רשלנות רפואי ישנה תקופת התיישנות העומדת על 7 שנים מרגע גילוי הרשלנות הרפואית. יחד עם זה, כדאי לדעת שהילוד עצמו יכול לתבוע את בית החולים במקרה של רשלנות, עד להגעתו לגיל 25, משמע, 7 שנים לאחר שהפך לבגיר.

 

כדי להימנע מרשלנות רפואית בהריון ולידה, חשוב להיות עם אצבע על הדופק בכל הנוגע לבדיקות במהלך ההיריון. חשוב להיות ערניים לתלונות האם, ובמידת הצורך לבקש חוות דעת נוספת. כמו כן, אם חוויתם רשלנות רפואית, פנו לעורך דין מומחה בתחום, שיוכל לסייע לכם בתהליך הגשת התביעה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ct  ריאות
בדיקת CT ריאות, היא אחת הבדיקות הנפוצות והחשובות ביותר שיש. בדיקה זו מאפשרת לאבחן את מצבם של האיברים...
קרא עוד »
יול 19, 2017
מתכונים לילדים: לבשל עם הילדים
מאת: בלוג המתכונים של סוגת   לילדים יש משיכה טבעית למטבח מגיל צעיר. הם תמיד אוהבים לתחוב אצבעות...
קרא עוד »
דצמ 02, 2015
טיפולי שיניים בהרדמה מלאה- מה צריך לדעת
לא פעם בוודאי קראתם על טיפולי שיניים בהרדמה כללית. ניתן לראות כי בעשור האחרון הטיפולים בהרדמה מלאה...
קרא עוד »
ינו 15, 2020