תזונה של ספורטאים- מה חשוב לדעת?

תוספי מזון לספורטאים

ספורטאים הנתונים בשגרת אימונים תובענית ולוחצת, חייבים להקפיד על התזונה שלהם. על מנת להצליח באימונים, הרי שעל הספורטאים לשים לב לכל מה שהם מכניסים לגופם. תזונה של ספורטאים חייבת להיות מדויקת ואיכותית ולהכיל בה את כל אבות המזון, במינון הנדרש. מכיוון שעל הספורטאים לצרוך מכל אבות המזון במסגרת השמירה על התזונה שלהם ולא פעם, אין ביכולתם לעשות זאת באמצעות מוצרי מזון רגילים, הרי שבמיוחד עבורם יש כיום אבקות חלבון, גיינרים, חטיפי חלבון ועוד, המכילים בהם כמות גבוהה של חלבונים וערכים תזונתיים רבים, אשר מסייעים להם לקבל את כל הנדרש להם בצורה הטובה, הקלה והנוחה ביותר.

ממה מורכבת תזונה של ספורטאים

כאמור, כל אדם העוסק בענף ספורט כלשהו, מכיר ומבין בחשיבות של הקפדה על תפריט תזונתי המכיל בו את כל אבות המזון בצורה המתאימה לגופו. פחמימות וחלבונים הם נחוצים מאוד, במינון מדויק, לכל ספורטאי מתחיל או מתקדם. לכן, בתזונה של הספורטאי חייבים להיות מוצרי מזון המכילים בהם פחמימות וחלבונים בכמות הנדרשת לו. מעבר לכך, וודאי שיש צורך להקפיד גם על שומנים בריאים בכמות הנדרשת ועל תוספים תזונתיים שונים הרלוונטיים לפיתוח הגוף ולחיזוק הגוף. מכיוון שישנם לא מעט ספורטאים אשר לא תמיד יש להם את הזמו להכין לעצמם ארוחות המכילות את כל אבות המזון הנחוצים להם או ארוחות העשירות בחלבונים הנחוצים להם מאוד, הרי שכל ספורטאי יכול להיעזר באבקת חלבון, בגיינרים המורכבים מפחמימות וחלבונים או בחטיפי חלבון איכותיים. אין ספק שקל יותר לצרוך חלבונים בכמות גבוהה בקלות, כאשר נעזרים במוצרים הללו.

חטיפי חלבון עבור ספורטאים

אין ספק שהדבר הטוב ביותר עבור כל ספורטאי לשילוב בתפריט שלו הוא: חטיפי חלבון. מדובר בחטיפים איכותיים, אשר חלקם יכולים להחליף ארוחה שלמה וחלקם דלי שומן ורלוונטיים כתוספת לתפריט היומי. החטיפים מכילים כמות משמעותית של חלבונים ומגיעים בטעמים שונים. מדובר בחטיף אשר ניתן לקחת לכל מקום וליהנות ממנו בכל זמן. לא פעם הוא יכול להוות תחליף לארוחה כאשר אין זמן להכין ארוחה או לאכול ארוחה מורכבת. חשוב מאוד לבחור את חטיפי החלבון בצורה הטובה ביותר והמתאימה ביותר עבור כל ספורטאי, בהתאם לסוג האימונים שלו ולשגרת האימונים שלו.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סט משקולות – גם אם אתם לא עוסקים בספורט כדאי שיהיו לכם בבית משקולות
שמירה על אורח חיים בריא זה לא דבר של מה בכך. ישנו הצורך להקפיד על תזונה בריאה, פעילות גופנית קבועה...
קרא עוד »
יול 05, 2019
ייפוי כוח מתמשך
הרבה מאוד אנשים משתמשים במונח "ייפוי כוח מתמשך" כשהם מתארים הסכמים בין אדם לבן משפחה או לחברו, במסגרתם...
קרא עוד »
יול 19, 2017
מחלות המעי וההתמודדות איתן
מתוך מחלות שונות שעלולות לפגוע במעי ולהפריע לתפקודו, ישנה מחלה שנקראת קרוהן, וההתמודדות איתה דורשת...
קרא עוד »
יונ 17, 2015