תהליך קבלת אחוזי נכות בעקבות תביעות ביטוח לאומי

נכות כללית

תהליך קבלת אחוזי נכות בעקבות תביעות ביטוח לאומי נחשב לתהליך לא פשוט, ולכן מומלץ לעבור אותו בליווי צמוד של עורך דין שמתמחה בתחום. כל אדם שחי בארץ, עובד ומשלם ביטוח לאומי, זכאי לקבל אחוזי נכות כללית במידה והוא נפגע או חלה במחלה הפוגעת ביכולת שלו להשתכר בכבוד. לצורך כך, יש צורך לפנות למוסד לביטוח לאומי, להגיש תביעה ולאחר מכן לעמוד לפני ועדה רפואית שמטרתה לקבוע את שיעור הפגיעה שנגרם לאותו האדם. בהתאם לשיעורי הנכות שיקבעו בוועדה הרפואית, יקבע האם אותו האדם יהיה זכאי לקבל קצבה או גמלה מביטוח לאומי, ומה יהיה הסכום שלה. הנפגע חייב להגיע לבדיקה אצל רופאים מומחים, על מנת לאשר את הפגיעה או המומים שהוא סובל מהם, ולאחר מכן יהיה עליו להגיש את כל האישורים הרפואיים הרלוונטיים בפני הוועדה.

תהליך קבלת אחוזי נכות בעקבות תביעות ביטוח לאומי – מה חשוב לדעת בנושא?

קודם כל, חשוב להבין כי קבלת אחוזי נכות נקבעת בהתאם לתקנות של המוסד לביטוח לאומי, אשר קובעות מה יהיה שיעור הנכות עבור כל מום או כל ליקוי שיכול להתקיים בגוף האדם. אדם שסובל ממספר ליקויים שונים, יקבל שקלול מצטבר של כל הנכויות שלו, ובהתאם לכך תקבע הקצבה החודשית שלה הוא זכאי. ברמה העקרונית, ככל שאחוזי הנכות יהיו גבוהים יותר, כך יגדל גובה הקצבה החודשית. גובה הקצבה תלוי כמובן בגובה המשכורת החודשית הממוצעת של אותו האדם לפני המחלה/הפציעה שלו. החישוב הכללי הינו ¾ מהמשכורת הממוצעת כפול אחוזי הנכות שנקבעו. ניתן לערער על אחוזי הנכות שנקבעו תוך 60 יום, באמצעות הגשת ערעור בפני בית הדין לענייני עבודה. בכל מקרה, מומלץ לעבור את כל התהליך בליווי אישי של עורך דין שמתמחה בתחום, ומסוגל לסייע ולזרז את כל התהליכים הבירוקרטיים.

לסיכום, תהליך קבלת אחוזי נכות בעקבות תביעות ביטוח לאומי הינו תהליך לא פשוט, הדורש לא מעט ניירת, דיונים והליכים בירוקרטים מתישים. עורך דין שמתמחה בתחום יוכל לסייע וללוות אתכם לכל אורך התהליך, על מנת לוודא שתקבלו את מלוא הזכויות המגיעות לכם בהתאם לחוק.

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מתי נצטרך פסיכוגריאטר
במצבים רבים של החיים לא מבינים דבר עד אשר נמצאים באותה הנקודה ממש. גם את השלב הזה של הזקנה אנשים אינם...
קרא עוד »
יול 18, 2018
יתרונות של אטמי אוזניים בהתאמה אישית
מכירים את זה שאתם צריכים להתאים את עצמכם לפריטים שימושיים? מציאות מוכרת אך לגמרי לא מומלצת ולא נכונה....
קרא עוד »
מאי 02, 2021
תרומה לילדים חולי סרטן
אין זמן טוב יותר מעכשיו למתן תרומה לילדים חולי סרטן. אם יש אוכלוסייה שבאמת צריכה את האהבה והתמיכה...
קרא עוד »
אוק 17, 2018