מדוע המרב"ד ממליץ לפסול רישיון

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

כל אדם אשר אוחז ברישיון נהיגה בידיו, הוא אדם אשר הוכרז ככשיר לנהיגה, למד כמות שיעורי נהיגה נדרשת ועבר את המבחן הקרוי טסט. אדם זה יכול לנהוג על הכביש, תוך מתן תשומת לב ראויה לכל חוקי התנועה והקשבה להם. ישנם מקרים שבהם אדם ישלח למכון הרפואי לבטיחות בדרכים הקרוי גם: מרב"ד וזאת על מנת לערוך בירור בנודע למצבו הרפואי הפיזי או הנפשי, אשר בכוחו להשפיע על יכולות הנהיגה שלו. אדם אשר המרב"ד ימליץ עליו כבלתי כשיר לנהיגה על הכביש, הינו אדם אשר משרד הרישוי יפסול את הרישיון שלו.

מיהו המרב"ד?

המרב"ד, הלא הוא המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הינו גוף רפואי אשר בוחן ובודק כל אדם שנשלח אליו מטעם משרד הרישוי. מטרתו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא לבחון את מצבו הפיזי או הנפשי של האדם, בכדי להכריע בסוגיה: האם האדם כשר לנהיגה על הכביש. במרב"ד האדם יכנס לוועדה המכילה בה אנשי מקצוע כגון: רופאים, פסיכולוגים ולעיתים אף פסיכיאטרים, אשר יבחנו את מצבו של האדם ולאחר מכן, יחליטו האם האדם כשיר או לא כשיר מבחינה פיזית או נפשית לנהיגה על הכביש. המסקנות של הועדה יועברו למשרד הרישוי, אשר בהתאם אליהן יחליט אם לפסול לפרק זמן כלשהו או לצמיתות את הרישיון של האדם.

מי נשלח לבדיקה במרב"ד

ישנם לא מעט מצבים בהם אדם ישלח לאבחון במרב"ד על ידי משרד הרישוי. כך לדוגמא: אדם אשר נתפס לא פעם נוסע בשכרות או תחת השפעת חומרים ממכרים, יופנה למרב"ד בכדי לבחון את מצבו. אדם אשר חלה במחלה כלשהי אשר משפיעה על מצבו הגופני או הנפשי ישלח למרב"ד בכדי להחליט בכל הנוגע לרישיון שלו, אדם אשר נתפס לא מעט פעמים בגין עבירות תנועה כאלו ואחרות לא פעם ישלח למרב"ד. כל מקרה שבו משרד הרישוי חושד כי יתכן שאדם כזה או אחר אינם כשירים לנהיגה על הכביש ויכולים לסכן את עצמם ואת הסביבה בעת הנהיגה,  הוא במקרה שבגינו ישלח האדם למכון הרפואי לבטיחות בדרכים. במרב"ד תתקבל החלטה לגבי המלצה לפסילת או אי פסילת רישיונו של האדם בהתאם לבדיקות שונות שנערכו לו במכון ובהתאם לפרמטרים שונים נוספים.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עבודת צביעה בתעשייה – כך תשמרו על הבריאות שלכם
כיום ישנן לא מעט חברות אשר יציעו לכם עבודות צביעה שונות. חשוב לדעת שקיימות לא מעט אפשרויות צביעה...
קרא עוד »
מרץ 19, 2020
סגולות של מזון מלכות
האוכל המלכותי היה מפורסם במשך מאות שנים בשל עושרו, טעמים וערכיו התזונתיים. זוהי מורשת קולינרית...
קרא עוד »
יונ 07, 2023
מוצרי דרמלוסופי, מוצרים קוסמטיים מומלצים
מוצרי Dermalosophy הם מוצרים קוסמטיים מתקדמים שנוסחו כדי לסייע בפתרון מגוון רחב של בעיות עור, כגון אקנה,...
קרא עוד »
פבר 22, 2023