איך לטפל בסבוריאה באופן טבעי ואפקטיבי?

איך לטפל בסבוריאה

סבוריאה הינה דלקת של העור שלא נובעת מזיהום. מדובר בתופעה נפוצה למדי – 2-3% מהאוכלוסייה סובלים מסבוריאה ומהתסמינים שלה שמופיעים מעת לעת בדרגות חומרה שונות, ובין השאר באים לידי ביטוי באדמומיות בולטת (בעיקר בצידי האף), קשקשים (הן בקרקפת והן בגבות) וגרד קל. כדאי לדעת שהסבוריאה עשויה להופיע גם בבתי השחי, במפשעות, באוזניים ובגב העליון.

במקרים רבים הרפואה ממליצה לבעלי סבוריאה להסתגל אליה וללמוד לחיות עם התסמינים תוך כדי ניסיון לטשטשם באמצעות תכשירים מקומיים – אבל ניתן לטפל בסבוריאה באפקטיביות, להגיע אל שורשי הבעיה ולסלקה מהחיים.

מדוע טיפולים מקומיים בסבוריאה אינם יעילים?

כאמור לא מעט רופאים עונים על השאלה איך לטפל בסבוריאה בתכשירים מקומיים, כלומר סוגים שונים של שמפו שמכילים חומרים פעילים כנגד הקשקשת בשערות, או משחות שמטפלות בתסמינים שמופיעים על הפנים. דוגמאות למשחות אלה הן אגיספור, ביפונזול וניזורל.

חשוב להדגיש כי טיפול בסבוריאה על בסיס סטרואידים חזקים עלול להוביל לתופעות לוואי משמעותיות, ולפגום קשות במראה עור הפנים. מאחר שהסבוריאה הינה דלקת כרונית, ומי שסובל ממנה ירצה לטשטש את התסמינים כל אימת שהיא מתפרצת, הטיפול המקומי נדרש לאורך זמן רב, ועל כן סכנת תופעות הלוואי הקשות.

איך לטפל בסבוריאה מהשורש?

הרפואה הטבעית מספקת מענה אפקטיבי יותר לשאלה איך לטפל בסבוריאה. הבסיס לטיפול במחלה הינו הבנת שורשיה (חולשה של מערכת החיסון, הצטברות רעלים, חוסר איזון הורמונלי, אלרגיות למזונות מסוימים שהאדם כלל לא מודע להן, מתח נפשי, עור שמנוני ועוד) והתאמת פרוטוקול טיפול ספציפי לכל חולה וחולה.

הפרוטוקול משלב שיטות טיפול שונות ובהן דיקור סיני, צמחי מרפא, תוספי מזון, צמחי מרפא, הנחיות תזונתיות, המלצות לפעילות גופנית, תרגולי מדיטציות ועוד. כל אלה ביחד מאפשרים לטפל בסבוריאה באופן יסודי ולא רק בסימפטומים שלה. דגש מהותי נוסף במציאת פתרון כולל לשאלה איך לטפל בסבוריאה הוא יצירת תוכנית שתחזק את הגוף ותסלק ממנו רעלים שהצטברו בו (למשל עקב תזונה שכוללת חלבונים מן החי), תשרה על האדם שלווה אמיתית, תשדרג את תפקוד המערכת החיסונית ובזכות כל אלה תסלק את המחלה.

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בהלת הקורונה: כך תשמרו על עצמכם!
שנת 2020 עדיין בתחילתה אך כבר עכשיו ברור, שהשנה הזו תירשם בספרי ההיסטוריה, כשנת הקורונה. הנגיף תופס...
קרא עוד »
מרץ 08, 2020
תובנות מפתח לאימוץ פיכחון
הכניסה למסע לפיכחות היא רגע מרכזי שדורש אומץ, מחויבות והבנה עמוקה של מה שעומד לפנינו. המאמץ הזה, על אף...
קרא עוד »
פבר 28, 2024
לא צריך כדורים – מניעת הריון ללא הורמונים
רבות הנשים אשר מחפשות אמצעי מניעה יעיל אשר אינו מכיל הורמונים. גלולות כידוע הפכו לברירה היחידה של...
קרא עוד »
ינו 24, 2021