בדיקת דופלר

הדם הוא חלק בלתי נפרד מגוף האדם. הוא זה שמאפשר לנו את התפקוד היום יומי ובעזרתו הגוף שלנו יכול להתנקות מעצמו. אבל לפעמים המציאות משתנה כאשר קיים חשד לבעיה בזרימת הדם בגוף. או אז יכול המטופל לסבול מסחרחורות, צליעות ועייפות מוגברת. כדי לבחון האם קיימת בעיה בוורידים או באזור אחר בגוף, שולח הרופא את המטופל לביצוע בדיקת דופלר.

איך מתבצעת בדיקת דופלר

בדיקת דופלר היא בדיקה שדומה למדיי לבדיקת האולטרסאונד הרגילה המוכרת לרבים מאתנו. הטכנאי מורח ג'ל מיוחד על האזור ומכוון את המתמר בהתאם לצורך. חשוב להקפיד שלא לזוז במהלך הבדיקה כדי לא לפגוע תוצאות. במקרים שבהם מדובר בצורך לבצע את הבדיקה לפעוטות, הדופלר מתבצע תחת טשטוש. בדיקת הדופלר היא אחת הבדיקות הידידותיות יותר, והיא אינה פולשנית.

מי עושה בדיקת דופלר

הרופא שולח את המטופל לבצע בדיקת דופלר כדי לאבחן או לשלול בעיות רפואיות שונות. הדופלר מאפשר לרופא לבצע פעולות כמו הערכה של ורידים בלתי תקינים, היווצרות דליות ברגליים, הערכת זרימת הדם בכלי הדם לאחר ניתוח, איתור של ורידים בלתי תקינים, ביצוע הערכה של זרימת הדם במקרה שבו המטופל עובר טיפולים וכדומה. נוסף על כך, במצבים מסוימים יש צורך לבצע בדיקת דופלר בהריון.

סוגי הבדיקות הקיימים

קיימים סוגים שונים של בדיקות דופלר, והרופא דואג להפנות את המטופל אל הסוג הנכון. אלה כמה מבין הסוגים שכדאי להכיר:

  • דופלר ורידי רגליים וידיים – בדיקה זו נועדה לבדוק אם קיימת חסימה של הוורידים באזור, בייחוד אם מדובר בחדש לטרומבוזות אשר מפריעות למעבר תקין של הדם בכלי הדם.
  • דופלר עורקים – בדיקה זו נועדה לבדוק חסימה בעורקים.
  • דופלר צבע של עורקי הצוואר – דופלר זה מציג לרופא מפת צבעים כדי לאתר בעיות כמו חשד לאירוע מוחי או הפרעות בראייה.

איך מתכוננים לבדיקה

כדי לבצע בדיקת דופלר לא נדרשות בדרך כלל הכנות מיוחדות. עם זאת, אם אתם נוהגים לעשן, סביר להניח שתידרשו להפסיק לעשן כשעתיים לפני מועד הבדיקה. מדובר בבדיקה קצרה יחסית אשר אורך כ-15 דקות, ובמקרים מורכבים יותר עד חצי שעה.

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
mri
אם אר איי MRI (הדמיית תהודה מגנטית) הוא אחד מכלי ההדמיה החשובים ביותר המשמשים בבית חולים. כלי זה שימושי...
קרא עוד »
דצמ 20, 2022
אילו סגולות יש לתה ירוק?
תה ירוק הוא משקה שנצרך במשך מאות שנים בגלל היתרונות הבריאותיים שלו. זהו אחד המשקאות הפופולריים ביותר...
קרא עוד »
דצמ 07, 2022
היתרונות של הזמנת רופא עד הבית בכפר סבא
כפר סבא היא אחת מהערים שמציעות חיים עם איכות גבוהה לתושביהן. אחד המרכיבים הוא כמובן שירותים רפואיים...
קרא עוד »
נוב 29, 2020