איך שומרים על הגוף ממחלות עור?

אסטמה של העור

מחלות עור כמו שלבת חוגרת (הרפס), אסטמה של העור, אקזמה, אקנה, סבוריאה, שפשפת, יבלות ועוד – עלולות להיגרם עקב אי שמירה על הגוף ממחלות.

באוויר מסתובבים אלפי חיידקים שיכולים לגרות את עור הגוף, כאשר מזג אוויר חם ולח יכול להגביר את הסיכוי לחלות במחלות עור. אז כיצד נזהרים? כמה טיפים בהמשך.

שומרים על אסתטיקה – אחת השיטות להימנע ממחלות עור כמו אקזמה או אקנה, היא שמירה על אסתטיות העור. חשוב לשטוף את עור הפנים עם סבון מתאים שמנקה את העור על בסיס קבוע, יש לשמור על אסתטיקה בסיסית ולהחליף ביגוד באופן תכוף ותוך שימוש בחומרים שמנקים את העור ומגנים עליו.

לא מגרדים – גירוד של העור בזמן שהוא מגורה כמו במקרים של אסטמה של העור, אקנה, סבוריאה שפשפת ועוד, אינו מקל על המצב. כאשר אתם מגלים כי עורכם מגרד ללא סוף, חשוב להרגיע את העור עם קרח או משחה מרגיעה ולפנות מיד לרופא עור.

מחליפים מצעים ומגבות על בסיס קבוע – כדי לשמור על עור נקי חשוב להחליף מצעים ומגבות על בסיס קבוע. מי שסובל מאקנה, חשוב שיחליף את כיסוי הכרית כמעט בכל יום וישתמש רק במגבות פנים נקיות. במקרים אחרים כמו שפשפות, אקזמות ועוד, חשוב מאד להחליף מצעים בתדירות גבוהה.

שומרים על ניקיון הבית – חשוב לשמור על בית נקי ומצוחצח. שמרו על שירותים וכיור נקיים, אווררו את הבית מאבק ונקו ושטפו את הרצפות בכל יום. בית לח, מלוכלך ולא מאורר עלול להגביר את זיהום העור.

משתמשים בפילינג וסבונים רפואיים – אם עורכם סובל מגירויים, מפצעונים  ומחלות עור חשוב לגשת לרופא או למטפל ברפואה המשלימה לקבלת מרשם לתכשירים המתאימים לעור הפנים. ברפואה משלימה ניתן לטפל בבעיות עור על ידי משחות טבעיות, צמחי מרפא ושיטות טיפול שונות.

מאבחנים – חשוב לאבחן את הסיבה להיווצרות מחלת העור. את האבחון יכול לבצע רופא עור ומטפל ברפואה משלימה שמשמש תמיכה לטיפול בעורכם.

מסירים איפור – הימנעו משינה עם איפור על הפנים, והסירו איפור כאשר אתם מגיעים לביתכם. כיום ניתן להסיר איפור בקלות על ידי מגבונים סטריליים וסבון פנים.

נרגעים – חשוב לנהל אורח חיים רגוע. מחלות שונות כמו פסוריאזיס למשל, נגרמות עקב מתח ודיכאון.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הדרכת הורים וחשיבותה לחיינו
מחקרים הראו שהדרכת הורים היא כלי שבאמצעותו הורים משפרים יותר ויותר את כישורי ההורות שלהם בפתרון...
קרא עוד »
אוג 08, 2022
שליטה בכעסים – האם זה אפשרי?
כעס הוא רגש טבעי שיכול להיות קשה לשלוט בו. עם זאת, עם הכלים והטכניקות הנכונות, אפשר ללמוד איך לנהל...
קרא עוד »
מרץ 21, 2023
הרמת גבות בחוטים
טיפולי אסתטיקה ושינוי מראה, הפכו עם השנים לטיפולים הרבה יותר נגישים מבעבר. אם פעם הייתם צריכים להזמין...
קרא עוד »
ספט 29, 2020