שחיית חתירה

שחיית חתירה

רוב לימודי השחייה מתמקדים בלימודי שחיית חזה  הנחשבת לשחייה קלה ופשוטה ללימוד. רוב הקורסים ללימודי שחייה מתמקדים בשחיית חזה הן עבור ילדים ואין עבור מבוגרים. אך כמובן ששחיית חזה היא אינה הדרך היחידה לשחות, יש שיטות נוספות. שחיית תחירה היא עוד סוג של שחייה, ככל הנראה השני לאחר שחיית חזה מחבינת האנשים ששוחים בצורה זו. אך מצד שני שחיית חתירה מזוהה יורת כשחייה ספורטיבית ומקובלת בתחרויות. שחיית חתירה מאפשרת לשחות מהר יותר מאשר שחיית חזה. רבים מהאנשים אשר שוחים חתירה למדו זאת בכוחות עצמם או שמישהו נתן להם קצת הדרכה. אך מכיוון שלא למדו את הטכניקה בצורה מסודרת, רבים אינם מדייקים בתנועות ובתזמון שלהן ומוצאים את עצמם מוצאים אנרגיה מיותרת בכל תנועה; כלומר הם אינם ממשים את מלוא הפוטנציאל של שחיית חתירה.

להלן שתי טעויות נפוצות שאנשים מבצעים בשחיית חתירה:

עבודת רגליים מוגזמת – רבים מהשחיינים שלא למדו את הנושא ממדריך מקצועי פשוט בועטים ללא הפסקה עם הרגליים וללא שום תיזמון עם שאר תנועות הגוף. שחייה שכזו מעלה את הדופק וגורמת לתחושה מהירה של ״די לא יכול יותר״; שחיינים שכאלו אינם מחזיקים מעמד זמן רב במים. שחיית חתירה נכונה כוללת שתי בעיטות על כל מחזור תנועה. מי שרוצה לשחות מהר יותר צריך לזרז את כל מחזורי התנועה ולא רק בעיטות הרגליים. עבודת הרגלים הנכונה היא במחזורים של יד עם רגל נגדית.

נשימה נכונה – רבים מהאנשים אינם מצליחים לנשום נכון במהלך שחיית חתירה ואף מגיעים למצבים בהם הם בולעים מים. את התיאוריה כולם מכירים, יש לבצע את השימה כאשר הראש מוטה הצידה. אך בפועל אנשים רבים אינם מצליחים לבצע זאת נכונה, מדוע? ישנה קורדינציה טבעית בין היד לתנועת הצוואר והראש; כאשר היד יורדת ובמיוחד כאשר זה קורה מהר, הראש מתיישר ויורד קדימה בדיוק ברגע הזה שאתם מנסים לקחת שאיפה הגונה של אוויר… ואז בולעים מים. נושא הנשימה הנכונה הוא דבר שצריך לתרגל.

טעויות אלו הן רק דוגמה, אך הן אינן היחידות. אם ברצונכם לשחות חתירה בצורה נכונה, מומלץ מאוד להירשם ללימודי שחייה על מנת ללמוד את הטכניקה בצורה הנכונה.

אולי יעניין אותך גם: אימון כושר אישי עם מאמנת כושר אישית

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך לטפל בסבוריאה באופן טבעי ואפקטיבי?
סבוריאה הינה דלקת של העור שלא נובעת מזיהום. מדובר בתופעה נפוצה למדי – 2-3% מהאוכלוסייה סובלים מסבוריאה...
קרא עוד »
מאי 21, 2018
במה שונה דיאטן קליני?
אין ספק כי אין כל פסול בלהיות כבדי משקל ועל החברה לקבל את זה כי יש גם אנשים מלאים וזה ממש בסדר ולא נורא....
קרא עוד »
יול 08, 2019
מהי רפואה תת הכרתית
רבים לא מבינים היום כי רפואה תת הכרתית יכולה להביא עמה השפעה עצומה וחסרת תקדים על הגוף הפיזי. רפואה זו...
קרא עוד »
יונ 23, 2017