עוברים השתלות שיניים – עשרה דברים שחשוב לדעת לפני ההשתלה

השתלות שיניים

השתלות שיניים הם אחד מטיפולי השיניים הנפוצים ביותר בישראל ובעולם כולו. אומנם סיכויי ההצלחה של הטיפול גבוהים מאוד ועומדים על מעל לתשעים וחמישה אחוזי הצלחה, אך כמו לפני כל טיפול רפואי חשוב לאסוף את כל המידע הנחוץ לטיפול.

השתלות שיניים – בואו ללמוד ולהכיר את הטיפול

שתלים דנטאליים הם שתלים דמויי בורג העשויים ממתכת הטיטניום. לשתלים יש תבריג חיצוני ותבריג פנימי, התבריג הפנימי מתחבר לעצם הלסת ועל התבריג החיצוני מרכיבים את השן עצמה. חומר הטיטניום אינו מזוהה על ידי הגוף כחומר זר ולכן הוא אינו דוחה אותו.

השתלות שיניים מתאימות לכל מי שחסרות לו שיניים בפה, שן אחת בודדת או לסת שלמה. הטיפול מתאים לכל אחד ובכל גיל, גם בגיל מבוגר כתחליף למערכת של שיניים תותבות. בשנים האחרונות השתלת שיניים מתאימה גם לאנשים הסובלים מבעיות רפואיות כמו למטופלים הסובלים ממחלות לב שלא עברו התקף לב בחצי השנה האחרונה או לחולים במחלת הסוכרת כל עוד רמת הסוכר בגופם מאוזנת.

את השתלים הדנטאליים מטמיעים בעצם הלסת ועליהם אפשר להתקין שיניים מלאכותיות קבועות או תותבות נשלפות. הפתרון המומלץ מבין שתי האפשרויות הוא התקנת שיניים מלאכותיות קבועות על גבי השתלים. בשיטה זו מבריגים על השתל מבנה ועליו מרכיבים כתרי חרסינה הדומים לשיניים הטבעיות שבפה ומתפקדות כמוהן.

השתלת שיניים אינה כרוכה בכאבים או בתופעות לוואי שונות. את הטיפול אפשר לעבור ללא כאבים באמצעות הרדמה מקומית. במקרים מסוימים ישקול הרופא לבצע את טיפולי ההשתלה באמצעות הרדמה מלאה. אם חש המטופל כאבים קלים, הוא יוכל ליטול משככי כאבים. יש רופאים הממליצים ליטול משככי כאבים גם כאשר אין כאבים מאחר ולתרופות האלו יש אפקט אנטי דלקתי המסייע לריפוי אזור ההשתלה.

כבר לאחר מספר שעות אחרי הטיפול אפשר לחזור לשגרה והמטופל ירגיש שהוא מסוגל לחייך או לדבר כרגיל. אך עם זאת בימים הראשונים חלות על המטופל מגבלות מסוימות כדי לסייע לשתלים להיקלט, ולכן חשוב מאוד להקפיד על ביצוע הנחיות הרופא.

כדי למנוע זיהומים המהווים את האויב מספר אחד של השתלים יש ליטול אנטיביוטיקה בימים הראשונים לאחר הטיפול. חשוב להקפיד על היגיינת הפה ולבצע שטיפות פה עם חומרי חיטוי מתאימים. את שטיפות הפה רצוי לבצע מספר פעמים ביום עד להסרת התפרים ולהמשיך באופן קבוע פעמיים ביום, בבוקר ובערב.

לאחר השתלות שיניים לא מומלץ לצחצח את השיניים ביממה הראשונה לאחר ההשתלה. אם עברתם השתלה של לסת שלמה, הימנעו מצחצוח שיניים במשך שבועיים, אך הקפידו על שטיפות פה. באופן עקרוני לאחר השתלות שיניים, יש להשתמש במברשת שיניים בעלת שערות רכות מאוד ולהיעזר בקיסם או בחוט דנטאלי לניקוי יסודי בין השיניים.

אם אתם מעשנים, יש להימנע מעישון לפחות ביומיים הראשונים ולאחריהם יש להפחית את כמות העישון עד כמה שאפשר לפחות במשך שבועיים.

כדי לשמור על תוצאות ההשתלה למשך שנים רבות יש להקפיד על תחזוקה נכונה של השיניים. נוסף על צחצוח השיניים היסודי יש לבקר אחת לחצי שנה אצל השיננית ולבצע ניקוי שיניים מקצועי. חשוב מאוד לבקר באופן קבוע אצל רופא השינים אחת לחצי שנה כדי לעקוב אחרי מצב השתלים בפה ולאתר זיהומים או דלקות חניכיים לפני שהן יתפתחו, יפגעו בשתל ויגרמו לכישלון ההשתלה.

כדאי לדעת, טיפולי ההשתלה של השיניים אינם דורשים התמחות מיוחדת וכל רופא שיניים רשאי לבצע אותן, ועל אף זאת לפני שאתם בוחרים רופא חשוב לבדוק האם הוא מומחה בתחום, באילו שיטות הוא עובד וכמה ניסיון הוא צבר.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
דיאטה קטוגנית
בגלל שיש הרבה דיאטות שלא עובדות לאורך זמן, אנשים מחפשים קיצורי דרך. למשל כל מיני כדורי הרזיה או...
קרא עוד »
מאי 26, 2021
לימודי רפואה בחו"ל – כך תכינו את עצמכם
להיות רופא/ ה טובים זוהי משימה לא פשוטה. מי שבחר במקצוע הרפואה בעצם לוקח על עצמו אחראיות מאד גדולה...
קרא עוד »
ינו 16, 2017
כל הסיבות לנסות טיפולי רוקחות טבעית
לכל אחד מאיתנו יכולה להיות תקופה שבה הוא מרגיש לא טוב מבחינה פיזית או נפשית, והסיבות לכך יכולות להיות...
קרא עוד »
יול 19, 2015