עיניים erm – מה זה ואיך מטפלים?

עיניים erm

מה זה עיניים erm? מהי המשמעות של זה ואיך ניתן לטפל? כאן תקבלו את כל התשובות!

קצת על עיניים erm

Erm אלו הן ראשי התיבות של Epi Retinal Membrane או בעברית – ממברנה אפירטינלית. המשמעות של מצב זה היא, שרקמה דקה מתפתחת על מרכז הרשתית של העין. התפתחות של רקמה זו מפריעה לאור לחדור דרך הרשתית, תהליך נחוץ לשם ראייה באופן מיטבי, ולכן נפגעת הראייה כתוצאה ישירה מכך.

גורמים להתפתחות erm

לפני הכל חשוב לציין, שמצב של erm הוא מצב שלא ניתן לצפות מראש. למעשה, לא ניתן אף לדעת מדוע הוא מתפתח אצל אדם אחד ולא אצל אחר. לכן גם לא קיים טיפול מניעתי, אלא רק טיפול בשורש הבעיה עצמה. מה שכן ידוע הוא, שאם התפתח erm בעין אחת, יש סיכוי סביר שהוא יתפתח גם בעין השנייה, אלא אם מדובר על תוצאה של חבלה, שבהחלט עלולה לגרום לכך. כמו כן, גם הגיל מהווה גורם סיכון וכך גם לגבי דלקות תוך עיניות ממושכות, סיבוכים של סוכרת ועוד.

תסמיני ה-erm

תסמיני עיניים erm באים לידי ביטוי באמצעות חוש הראייה. כלומר, כאשר נוצר קושי בקריאה או בנהיגה, פגיעה בראייה המרכזית או ירידה באיכות הראייה, הבדלים בראייה (כגון ראייה של חפצים באופן מוגדל או עיוות של קווים ישרים) בין העין עם ה-erm לבין זו שאיננה סובלת מכך וראייה כפולה.

אופן הטיפול

אם האבחנה ניתנה בשלב מוקדם ואין הפרעה בראייה, ניתן להסתפק במעקב בלבד. אך במידה ומדובר על עיניים erm במצב מתקדם וכבר יש הפרעה בראייה חשוב לטפל בהתאם להמלצת הרופא המטפל. הטיפול הקיים כיום הוא טיפול ניתוחי, במהלכו מוסרת הרקמה המיותרת.

חשוב לציין, שטיפולים שונים, שיכולים לעזור מאוד במקרים אחרים כדוגמת הזרקות וטיפולי לייזר, אינם אפקטיביים במקרה זה, משום שהם אינם מטפלים בשורש הבעיה – אותה רקמה שמפריעה לראייה, ורק על ידי הסרתה באופן מוחלט המטופל יוכל לחזור ולראות באופן מיטבי, כפי שראה לפני תחילת ההתפתחות שלה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פסיכולוגית – תוכל לשנות את חייכם לטובה
שירותיה של פסיכולוגית יכולים להיות בעלי ערך רב עבור אנשים שסובלים מקשיים שונים בחייהם וצריכים אוזן...
קרא עוד »
מרץ 17, 2022
יתרונות בריאותיים של מסאג'
כל אחד מכיר את התחושה הנעימה שמתגנבת אחרי מסאג' איכותי ומפנק במיוחד. בסופו של יום, הגוף שלנו נהנה...
קרא עוד »
פבר 10, 2020
סרום לשיקום פרווה של כלבים
סרום לשיקום פרוות של כלבים הינו מוצר מהפכני המסייע בשיקום פרוות הכלבים. זהו מוצר טבעי ובטוח שניתן...
קרא עוד »
מאי 03, 2023