תו נכה עקב בעיות אורתופדיות

בעיות אורטופדיות הן תוצאה של פציעה או מחלה שעלולים לגרום לכאב, נכות ואובדן תפקוד.

בעיות אורטופדיות הן הבעיה הבריאותית הנפוצה ביותר במדינות רבות. בעיות אורטופדיות הן תופעה שכיחה שיכולה לגרום אך לנכות. ישנם סוגים רבים של בעיות אורטופדיות כמו שברים בעצמות, גידולי עצמות, דלקת פרקים ופציעות חוט השדרה.

פציעות ומחלות אלו עלולות להיגרם מתאונות ספורט, נפילות, תאונות דרכים או סוגים אחרים של טראומה. חלק מהמצבים האורטופדיים ניתנים לטיפול באמצעות תרופות בעוד שאחרים דורשים ניתוח להסרת שברי עצמות או תיקון מפרקים פגומים.

בעיות אורתודיות נפוצות

הבעיה האורטופדית הנפוצה ביותר היא דלקת פרקים. דלקת פרקים גורמת לדלקת במפרקים אשר מובילה לכאבים עזים, נוקשות ונפיחות. הסוגים הנפוצים ביותר של דלקת מפרקים הם דלקת מפרקים ניוונית ודלקת מפרקים שגרונית. סוגים אחרים פחות שכיחים של דלקת מפרקים כוללים דלקת מפרקים פסוריאטית, דלקת מפרקים ספונדיליטיס, דלקת מפרקים צנית, ארתרופתיה הקשורה לסקלרודרמה, ארתרופתיה הקשורה לפולימיוזיטיס.

מהי הדרך הטובה ביותר למנוע בעיות אורטופדיות?

אחת הדרכים היא לנעול הנעלה נאותה. דרך נוספת היא לעשות תרגילים שמחזקים את השרירים סביב המפרקים. כדאי גם להשתמש במשקל הגוף שלך ולא להסתמך על מכונות או אנשים אחרים שיעזרו לך להתאמן.

הטיפול הנפוץ ביותר לבעיות אורטופדיות הוא פיזיותרפיה. עם זאת, זו לא תמיד אפשרות עבור מטופלים שאינם יכולים לנסוע או שצריכים לחזור לעבודה בהקדם האפשרי. במקרים כאלו קיימים טיפולים אלטרנטיביים שיכולים לסייע בהקלה על הכאב ולאפשר לאנשים להמשיך בחיי היום יום.

תו נכה

במקרים של בעיות חמורות ניתן לקבל גם תו נכה דרך אופקים מימוש זכויות. הנכה היא מישהו שלא מסוגל לעשות משהו שאדם כשיר יכול לעשות אבל עדיין יש לו את אותה כישורים כמו כל דמות אחרת. הם אולי לא מסוגלים ללכת או לבצע פעולות מסוימות אבל עדיין יכולים לחיות חיים טובים. מוגבלותו של הנכה אינה מגדירה אותו ואין להשתמש בתו הנכה רק למטרות רחמים או אהדה.

לסיכום, בעיות אורטופדיות היוצרות מוגבלות מוצגות לרוב כטרגיות אך אין סיבה להפוך להיות תלוי באחרים, אפשר להשיג תו נכה עקב בעיות אורתופדיות ולקבל את הזכויות המגיעות לך!

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
האם קיימת תרופה לאוטיזם?
הורה אשר מקבל אבחון כי הילד שלו לוקה באוטיזם מתמודד עם בשורה קשה ומורכבת. מה עושים הלאה? האם יש תרופה...
קרא עוד »
אפר 16, 2019
איך בוחרים מספרי חובשים?
כל מי שעובר קורס עזרה ראשונה, קורס אחיות או קורס חובשים, יודע שקיים ציוד נרחב בו הוא אמור להשתמש בשביל...
קרא עוד »
ספט 06, 2017
שליטה בכעסים – האם זה אפשרי?
כעס הוא רגש טבעי שיכול להיות קשה לשלוט בו. עם זאת, עם הכלים והטכניקות הנכונות, אפשר ללמוד איך לנהל...
קרא עוד »
מרץ 21, 2023