מיהו וילהלם רייך

בשנת 1897 נולד בגליציה שבאירופה מי שעתיד להפוך להיות אחד מהפסיכיאטרים המוכשרים והמוכרים שקיבל את הכרתו רק לאחר מותו ובחייו לעתים נרדף עקב מחשבותיו המהפכניות שרק לעתיד הבינו כמה השפעתו הייתה חיובית ומהותית והיא משליכה גם על חיינו ומהווה השראה לפסיכיאטרים רבים ברחבי העולם. 

אותו אם הוא וילהלם רייך, בן למשפחה יהודית שעבר ילדות וחיים מאתגרים כולל טראומות ילדות שחלקן עיצבו את אישיותו ובעקבות כך את גישתו הייחודית בתחומי הפסיכולוגיה והפסיכואנליטיקה ובין כל אלה וילהלם רייך גם נחשב לסופר יהודי-אוסטרי בעל כשרון והוא אף היה אחד מתלמידיו של הפסיכואנליטיקאי הנודע זיגמונד פרוייד בוינה. 

למה אישיותו של וילהלם רייך היא כה חשובה ובעלת השפעה?

וילהלם רייך היה פסיכיאטר ופסיכואנליטיקאי מוכשר שגם עסק והתעניין בתחומים רבים מאוד כמו פיזיקה, ביולוגיה, כימיה ועוד. ההתעניינות והידע שלו בתחומים אלו עזרה לו להעשיר את אותם תחומים ולהותיר ידע רב לבאים אחריו. הוא גם נחשב לאבי הפסיכותרפיה הגופנית אשר לא הלך בעקבות פרקטיקות מקובלות והסכמות חברתיות ולכן שילם על כך מחיר כבד בחייו ואף סיים את חייו בכלא בשל תפיסותיו ופעולותיו שלעתים הקנו לו כבוד והוקרה ולעתים גם זלזול ואף רדיפה. 

אבל כיום רבים מאוד מעריכים את גישתו ותפיסותיו ומאמצים אותן ולכן אישיותו היא חשובה מאוד ולכן פעילותו היא בעלת השפעה רבה עד היום, ראו באתר https://www.orgonite100.com

דוגמה לכך שוילהלם רייך לא הלך בתלם ובמה שהיה מקובל בזמנו היא רצונו ופועלו לחנך אנשים לתפיסה של מיניות שהיא בריאה יותר וגם משוחררת יותר, מה שלא היה מקובל כלל באותה תקופה ובמקומות מסויימים נחשב לטאבו. וילהלם רייך האמין ביכולתם של הגוף והנפש להגיע לריפוי עצמי וזאת בעזרת הסרה של חסמים שבני האדם סובלים מהם, מה שכיום נחשב לדבר שהוא כבר מקובל ומטפלים רבים מזוהים עם גישה זו ופועלים על פיה. 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חיתולים למבוגרים
אתם רואים כיצד ההורים שלכם הולכים ומתבגרים? אתם תוהים איך תוכלו לעזור להם לפחות לשמור על העצמאות שלהם...
קרא עוד »
פבר 15, 2022
5 סימנים שהחתולה שלכם חולה והגיע הזמן ללכת להיבדק
חתולים הם חיה מופלאה, שגם לה יש את דפוסי ההתנהגות הבולטים שלה. הנה כמה דרכים לדעת כי דפוס ההתנהגות...
קרא עוד »
ספט 17, 2019
יישור שיניים שקוף – מה זה, למי זה מתאים, וכמה זה עולה? | ד"ר שטיימן
בעשור האחרון תחום האורתודנטיה חווה פריצות דרך רבות, אחת מהן היא האפשרות ליישר שיניים באמצעות גשר...
קרא עוד »
ספט 12, 2024