קונדום הלכתי

בדיקות זרע המשמשות לקביעת פוריות של גברים הן חלק בלתי נפרד מרוב טיפולי הפוריות ותהליכי ההפריה המלאכותיים. ישנם סוגים רבים ושונים של בדיקות זרע זמינות, הנועדו לבדוק את איכות הזרע ופרמטרים שונים אחרים. כל השיטות משתמשות באותו עיקרון בסיסי: זרע מעורבב עם חומר כימי, ולאחר מכן נבדק במיקרוסקופ עבור מאפיינים מסוימים- החל מתנועתיות ועד לכמות. העובדה הזו מהווה מכשול עצום בקרב שומרי מסורת (בין אם יהודים או מדתות אחרות) המתקשים להכנס להיריון ומבקשים פיתרון מעולם המדע והרפואה.

כאמור, בחלק מטיפולי ההפריה הצורך לבדוק לעומק את טיב הזרע מצריך מהזוג המטופל להביא זרע למעבדה, דבר שמציב בעיה הלכתית הנובעת מן האיסור הקיים על שפיכת זרע לריק (כלומר, שלא במטרה להרות) שלא מתבטל אפילו אם הוא מיועד להזרעה מלאכותית. האיסור חל על אוננות שלא לצורך רבייה, וגם על שימוש בקונדום סטנדרטי. לכן במקרים שבהם זוג נשוי נאבק להביא ילד ולא מצליח בדרך הטבעית, רבנים רבים מאשרים לפנות לטיפולי פוריות ומספקים פיתרונות הלכתיים העוקפים את האיסורים הרבים המאתגרים את התהליך.

אחד הפתרונות ההלכתיים המוצעים הוא הקונדום ההלכתי. קונדום רפואי סטרילי, שנראה כביכול כקונדום רגיל – עם כמה הבדלים משמעותיים שלמעשה הופכים אותו לדבר שמסייע לתהליך. ראשית, קונדום הלכתי אינו מכיל קוטל זרע. מה שמאפשר לבני הזוג לקיים יחסי מין לפני הפעולה הרפואית ולשמור בתוך הקונדום את הזרע כדי להעביר אל המעבדה הרפואית. בנוסף, בקונדום קיים חור קטן, על מנת לאפשר למעט מהזרע להיכנס לגוף האישה ולהפחית את הבעייתיות ההלכתית שבעניין. אולם הרבנים ממליצים להיוועץ עימם לגבי כל מקרה באופן ספציפי, אך פיתרון זה לרוב הוא דרך מצויינת לעקוף את האיסורים ולהגיע לתוצאות מיטביות.

פרטים נוספים באתר של מעבדות גבריאל  >>>

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך שיטת מיינדפולנס יכולה לשנות את חייכם
מודעות, זו מילה די פשוטה. היא מצביעה על כך שהמוח שלכם מטפל במלואו במה שקורה בהווה, ובמה שאתם עושים...
קרא עוד »
מרץ 12, 2021
עשר טכניקות לגישה למי שתייה נקיים
מים הם מהות החיים, אך מי שתייה נקיים אינם תמיד נגישים בקלות. להלן עשר דרכים שניתן להשתמש בהן כדי להשיג...
קרא עוד »
יול 30, 2023
התמכרות לאוננות – למה זה קורה ומה אפשר לעשות
מאז התפתחות המדיה הטלוויזיונית ואפילו עוד לפני, כשהגירויים המיניים היו על גבי מגזינים ועד ימינו...
קרא עוד »
יול 17, 2016