איך אוסמוזה הפוכה תשפר לכם את החיים

אוסמוזה הפוכה

אוסמוזה, היא תהליך שבו מולקולות של ממס עוברות מתמיסה בריכוז נמוך לתמיסה בריכוז גבוה דרך ממברנה. הליך זה נעשה במתקני מים רבים וחשוב לבדוק זאת לפני שאתם קונים בר מים לבית או למקום העבודה.

איך אוסמוזה הפוכה תשפר לכם את החיים

אוסמוזה הפוכה לבית, היא תהליך פסיבי והוא מתרחש ללא כל הוצאת אנרגיה. זה כרוך בתנועה של מולקולות בריכוז גבוה יותר לריכוז נמוך יותר, עד שהריכוזים הופכים שווים משני צידי הממברנה.

כל ממס, יכול לעבור תהליך של אוסמוזה וזה כולל גזים ונוזלים סופר קריטיים. הבה נבחן בפירוט את הסוגים וההשפעות השונות של אוסמוזה.

השפעת אוסמוזה על תאים

אוסמוזה משפיעה על התאים בצורה שונה. תא של בעלי חיים, יתמזג כאשר הוא יונח בתמיסה היפוטונית בהשוואה לתא צמחי. לתא הצמחי, יש דפנות עבות והוא דורש יותר מים. התאים לא יתפוצצו כאשר תניחו אותם בתמיסה היפוטונית. אז איך זה קשור למים? מיד נראה.

לחץ אוסמוטי

לחץ אוסמוטי, הוא הלחץ הנדרש כדי למנוע מהמים להתפזר דרך הממברנה על ידי אוסמוזה. הליך זה נקבע לפי ריכוז המומס. המים מתפזרים לאזור של ריכוז גבוה יותר מאזור של ריכוז נמוך יותר. כאשר ריכוז החומרים בשני האזורים באים במגע שונה זה לזה, החומרים יתפזרו עד שהריכוז יהיה אחיד לכל אורכו.

בחירת בר מים

כולנו שותים מים כל היום. ההמלצה היא לשתות מים בכמות של 2 ליטר ליום ולכן, אם אתם מאלה (כמו כותב שורות אלה) שלא ממש אוהב מים, עשו לעצמכם את החיים קלים וטעימים יותר ורכשו בר מים. כששותים מבר מים איכותי, המים, משום מה, נעשים טעימים יותר.


למערכות טיהור המים של מי טובים

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
משחק בחוץ: החשיבות של נדנדות לפעילות גופנית
משחק בחוץ הוא חלק מכריע מהילדות, ומספק אינספור יתרונות להתפתחות פיזית, קוגניטיבית, רגשית וחברתית....
קרא עוד »
יונ 04, 2023
5 דברים שחשוב לבדוק לפני קניית נעליים לילדים
נעליים משפיעות מאוד על יכולת ההליכה ועל יציבות הגוף בכל גיל ובמיוחד אצל ילדים צעירים שרק עתה למדו...
קרא עוד »
אפר 27, 2022
סרטן צוואר הרחם וטיפול כריתת לולאה
סרטן צוואר הרחם נחשב לאחת המחלות הקשות ביותר, ולכן יש צורך לקבל את הטיפול המתאים ביותר. טיפול כריתת...
קרא עוד »
נוב 25, 2020