נלחמים בשפעת המזגנים

שפעת

התופעה הזו מרגיזה ממש. שיא הקיץ, חום אימים בחוץ ואנחנו עם מזגן שמטרטר ללא הפסקה כבר מחודש יוני – ובכל זאת אנחנו מתעטשים, מנוזלים, משתעלים וסובלים משלל התסמינים של שפעת כאילו שאנחנו באמצע החורף. למה זה קורה ואיך נלחמים בתופעה?

אודות שפעת המזגנים

ראשית יש להבהיר כי למרות שהתסמינים דומים, הרי שסביר להניח שלא מדובר במחלת השפעת, אשר נגרמת בגלל וירוס המועבר מאדם חולה אל אדם בריא באמצעות עיטוש, שיעול או מגע יד. התופעה המכונה בציבור "שפעת מזגנים" נובעת מסיבה אחרת לגמרי: הפרשי טמפרטורות.

אנחנו מוקפים במזגנים כל השנה, ובמיוחד בקיץ פשוט אי אפשר בלעדיהם. הם בבית, בעבודה, בקניון, באוטובוסים ובכל מקום. אלא שבעוד בחלל הפנים הטמפרטורה נעימה וקרירה, האקלים בחוץ ממשיך להיות לוהט – ואלה הפערים בין הפנים לחוץ שגורמים לגוף שלנו לפתח את תסמיני השפעת. מספיק לעבור מספר פעמים ביום בין הטמפרטורות השונות – למשל לצאת מהעבודה שבה 20 מעלות אל רחוב לוהט של 38 מעלות, למהר אל מגרש החנייה שבו עומד הרכב שלנו עם 45 מעלות בתוכו ולהפעיל מזגן על עוצמה מלאה שתכוון הישר אל הפנים שלנו – והנה מגיעה הנזלת.

אז מה, נחיה בלי מזגן?

אפשר להמשיך להפעיל מזגנים, אבל כדאי לעשות זאת בחוכמה. ראשית, מומלץ לכוון את הטמפרטורה של המזגן ל-24-25 מעלות. זו לא רק הטמפרטורה החסכונית ביותר מבחינת בזבוז אנרגיה, אלא גם הטמפרטורה האופטימלית הן לגברים והן לנשים, והיא אף מתאימה לכל זמן בשנה, בין אם מדובר בשיאו של עוד קיץ לוהט או עונות המעבר.

עם זאת, גם בבית וגם בעבודה כדאי לעשות שימוש בהצללה, פתיחת חלונות והתקנת וילונות, על מנת לחסוך את פעולת המזגן ולצנן את החדר באופן טבעי ככל האפשר. הדבר יסייע לגוף שלכם להימנע מתגובה קיצונית לשינויי טמפרטורה בכל פעם שאתם עוברים מחדר לחדר או יוצאים החוצה.

ובשעות הלילה? רצוי להימנע מלישון עם מזגן דולק, ומומלץ להחליפו במאוורר רגיל. בניגוד למזגן, אשר מייבש את החדר תוך שהוא מוריד את הטמפרטורה, מאוורר תעשייתי או ביתי פשוט מניע את האוויר מצד אל צד כך שהוא גורם לתחושה קרירה על העור, מבלי לייבשו ואפילו מבלי לצננו.

לסיכום,

אי אפשר להימנע לחלוטין ממזגן, אבל יש מה לעשות כדי להימנע משפעת המזגנים או לפחות להקטין את סיכוייה להתפתח. בשימוש נכון במזגן, פתרונות אוורור, וילונות והצללה, מובטח כי גם הקיץ שלכם יהיה נטול תסמיני שפעת. לבריאות!

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
האם יש טיפול בדיכאון שכדאי לנסות?
דיכאון היא אחת מהמחלות הנפוצות ביותר בעידן שבו אנחנו חיים ויש לכך סיבות רבות. חשוב להבין שיש הבדל...
קרא עוד »
מאי 22, 2017
יתרונות של יוגה
אם אתם רוצים לשפר את איכות חייכם, חשוב שתדעו כי אחת הדרכים לעשות זאת הינה באמצעות תרגול יוגה. יוגה,...
קרא עוד »
דצמ 19, 2018
השתלת שיניים – אפשר לעשות זאת ביום אחד
הודות להתקדמות טכנולוגית משמעותית בשנים האחרונות ושימוש באמצעי מחשוב חכמים ניתן לבצע היום השתלת...
קרא עוד »
מרץ 02, 2021