ניסויים קליניים בטרשת נפוצה – מה זה?

ניסויים קליניים בטרשת נפוצה

טרשת נפוצה היא מחלה שתוקפת את מערכת החיסון. זוהי מחלה קשה מאוד ונכון להיום היא חשוכת מרפא. מי שחולה בטרשת נפוצה יכול להאריך את ימיו ולדחות את הופעת התסמינים של המחלה אבל הוא לא יכול להבריא ממנה ולבסוף הוא ימות ממנה. הרבה חברות רפואיות מבצעות ניסויים קליניים בטרשת נפוצה על מנת למצוא תרופה למחלה ולהביא מזור לאלפי החולים בה. עד כה חברות התרופות לא מצאו תרופה למחלה אך הן עדיין ממשיכות בחיפוש החשוב אחריה.

ניסויים קליניים בטרשת נפוצה – למה זה חשוב?

ניסויים קליניים בטרשת נפוצה זה דבר חשוב כי הם נותנים הרבה אופק ותקווה למי שחולה בטרשת נפוצה. הקושי של המחלה הוא גם קושי פיזי בגלל התסמינים הפיזיים שלה אך הוא גם קושי רגשי – בגלל הסוף הידוע מראש שלה שלא ניתן לשנות אותו. אנשים יכולים לחיות עם טרשת נפוצה גם עשרים שנה או יותר אך איכות החיים שלהם תדרדר לאט מאוד עד שהם לא יוכלו בכלל לתפקד באופן רגיל ויהיו סיעודיים על כיסא גלגלים.

ההתמודדות עם המחלה היא לא פשוטה והיא דורשת הרבה מאוד תמיכה מחברים ובני משפחה. במחלה אפשר לחלות כבר בגיל צעיר יחסית של 20 פלוס וניתן לחלות בה גם בגילאים מתקדמים יותר כולל בגיל השלישי.

ניסויים קליניים בטרשת נפוצה – איך זה מקדם את מציאת התרופה למחלה?

ניסויים קליניים בטרשת נפוצה יכולים לקדם מאוד את מציאת התרופה למחלה. מציאת התרופה למחלה כוללת בין השאר גם שלב של ניסויים קליניים בבני אדם בהם בודקים האם התרופה יעילה במניעת המחלה והתסמינים שלה וגם שאין לה תופעות לוואי מסוכנות. בשביל לבצע ניסויים קליניים בבני אדם צריך אישור מיוחד של וועדת הלסנקי – וועדת האתיקה הרפואית.

ביצוע ניסויים קליניים לשם מציאת תרופה לטרשת נפוצה זה דבר מבורך וחשוב מאוד. לא מבצעים בעולם או בארץ הרבה מאוד ניסויים כאלו ובשביל להתקבל אליהם צריך לעבור וועדה מיוחדת. בניסוי עצמו יש חולים שמקבלים את התרופה הניסיונית ויש חולים שמקבלים תרופת דמה. 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ירקות אורגניים עד הבית
עם השנים, המוצרים האורגניים הופכים להיות יותר ויותר פופולאריים ולשכנע אותנו כי הם מהווים את הבחירה...
קרא עוד »
מרץ 03, 2014
הסכנות הנסתרות: עובש בקירות כסכנה בריאותית
עובש בקירות, סוג של פטריה, הוא תופעה שכיחה בבתים, ולעיתים קרובות הוא מוצא את דרכו אל קירות הבתים ויוצר...
קרא עוד »
ספט 11, 2023
טיפול באוטיזם
אין כיום טיפול סטנדרטי אחד להפרעת הספקטרום האוטיסטי (ASD). אנשים רבים עם ASD נהנים מטיפול, לא משנה בני כמה...
קרא עוד »
ינו 19, 2022