חזרה לעבודה לאחר תאונת עבודה – כל מה שצריך לדעת

חזרה לעבודה לאחר תאונת עבודה – כל מה שצריך לדעת

חזרה לעבודה לאחר תאונת עבודה

אם עברתם תאונת עבודה ואתם תוהים מה צריך לדעת אודות חזרה לעבודה לאחר תאונת עבודה, במאמר הבא תקבלו את כל המידע החשוב שיש לדעת לפני ואחרי תביעת תאונות עבודה, ההתנהלות מול המעסיק במקרה של תאונת עבודה ועוד.

מה מגיע לאדם כאשר הוא חוזר לעבודה לאחר תאונת עבודה?

תאונת עבודה בהתאם לחוקי הביטוח הלאומי היא תאונה שקרתה לאדם תוך כדי העבודה, בדרך לעבודה או בחזרה מהעבודה. עובד אשר נפגע בתאונת עבודה או סובל ממחלת מקצוע, זכאי לתשלום דמי פגיעה מהביטוח הלאומי עבור ימי ההיעדרות שלו מהעבודה וכן בהתאם להוצאות הטיפולים בגין תאונת העבודה. במידה ולאחר תקופת קבלת דמי הפגיעה מהביטוח הלאומי העובד נותר עם מגבלה כלשהי בשל התאונה, הוא זכאי להגיש תביעה לנכות מעבודה.

מהם דמי פגיעה?

את דמי הפגיעה משלמים לנפגעי תאונות עבודה אשר תובעים פיצוי כספי מהביטוח הלאומי על ימי עבודה שהם לא עבדו בהם בשל התאונה. ניתן לקבל עד תשעים ואחת ימים מימי התאונה כל עוד יש יחסי עובד מעביד והעובד לא פוטר מהעבודה או התפטר עקב מצבו הבריאותי וכן עומדים לרשותו ימי מחלה שטרם נוצלו. אם העובד צריך עוד ימי מחלה מעבר לימים שנותן לו הביטוח הלאומי הוא רשאי לצאת לחופשה ללא תשלום במידה והמעסיק מאשר זאת. לאחר התקופה שבה האדם מקבל דמי פיצויים בעקבות פגיעה בעבודה, במידה והעובד נותר עם מגבלה או דרגת נכות כזאת או אחרת, הוא זכאי להגיש תביעה לנכות מעבודה.

לאחר שהעובד מחלים, אם נותרה בו כאמור מגבלה כלשהי בשל התאונה הוא יכול לקבל אישור מרופא תעסוקתי שהוא יכול לחזור לעבודה אך בתנאים שונים או בהיקף משרה שונה. הרופא התעסוקתי יקבע כיצד, איך וכמה שעות האדם יכול לעבוד במידה והוא לא חזר לעצמו לחלוטין כאשר הוא נדרש לשוב לעבודתו.

קראו אודות טופס 283 ביטוח לאומי – אישור למתן טיפול רפואי לנפגעי עבודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *