מתי מומלץ לבצע השתלת שיניים?

השתלת שיניים

השתלת שיניים, או שתלים דנטליים, מאפשרים למטופלים רבים ליהנות מחיוך מלא, יפה ובריא למראה, גם אם עברו עקירות מרובות, או פשוט איבדו שיניים. זהו טיפול שניתן לבצע במקום שימוש בשיניים תותבות ולכן הוא נחשב מהפכני וחדשני במיוחד. אבל למי הוא מתאים ומתי אפשר לבצע אותו?

מה קורה כאשר חסרות שיניים בלסת?

חיסרון של שיניים מרובות בלסת עשוי לגרום לשקיעה של עצם הלסת ולמראה של פה זקן ועייף. נוסף על כך, יש למצב זה השלכות בריאותיות ותפקודיות. כדי למנוע מצב זה מלהתרחש, כדאי לבצע השתלת שיניים של כתרי זירקוניה או אחרים, שתמנע את ההידרדרות של הלסת.

איך מאבדים שיניים?

שיניים חסרות בפה הן תוצאה נפוצה במיוחד של עקירת שיניים הרוסות, שלא טופלו בזמן בעקבות עששת חמורה, חורים ואבנית. אמנם רוב אצל רוב האנשים מדובר על עקירת שיניים בודדות  לאורך החיים, אך לעיתים אלה שיניים קדמיות, שאי אפשר להסתדר בלעדיהן ולו רק מסיבות אסתטיות.

דרך נוספת לאבד שיניים היא בגלל חבלה חמורה, כמו תאונת דרכים, מקרה אלימות, נפילה בעת רכיבה על סוס ועוד. אובדן שיניים בגלל חבלה יכול להיות חמור עד כדי איבוד מספר גדול של שיניים, בדרך כלל קדמיות. במקרה כזה המטופל סובל לא רק מבעיה אסתטית אלא גם מקושי ללעוס, לדבר, לתפקד ועוד.

האם השתלת שיניים מתאימה לכל אחד?

כדי לבצע השתלת שיניים או ציפויי חרסינה בקרית מלאכי יש צורך במערכת חיסון בריאה, עצם לסת חזקה ובריאות איתנה.

לכן, קשישים עם מחלות מסוימות לא יכולים לעבור השתלת שיניים. גם ילדים עשויים להזדקק להשתלת שיניים, בעיקר בעקבות חבלה ולכן יש רופאים מתמחים בהשתלת שיניים בילדים.

לסיכום, השתלת שיניים ניתנת לביצוע כמעט בכל מקרה של מחסור בשיניים, הפוגע באיכות החיים. למידע נוסף – צרו איתנו קשר.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הבאים בתור: כך תעבירו את הזמן בהמתנה לרופא
פעם כשהיינו מגיעים לרופא, הדרך היחידה בה יכולנו להעביר את הזמן עד שהוא היה מקבל אותנו, היתה...
קרא עוד »
אוק 07, 2019
השתלת קרנית, מתי וכיצד
השתלת קרנית היא הליך רפואי המשמש להחלפת הקרנית, המשטח הקדמי הצלול של העין, בקרנית תורמת בריאה. ההליך...
קרא עוד »
יונ 05, 2023
מה ההבדל בין חיפוש זרע לבדיקת זרע?
בעבר נעשתה בדיקה לקביעת רמת ריכוז הזרע. על מנת לקבל תוצאה מדויקת, גבר יצטרך ללחוץ את אשכיו על מנת...
קרא עוד »
יול 02, 2022