תו נכה – כיצד אפשר לקבל תו נכה

תו נכה

ישראלים אשר מוגדרים נכים ובעלי מוגבלויות, על ידי המדינה, בין אם זה בגלל פציעה, מחלה, מום מלידה, יכולים לקבל הטבות וזכויות ייחודיות במהלך השנים, זאת על מנת להקל עליהם ולאפשר להם להיות חלק בלתי נפרד מהחברה. אחת הזכויות הוא תו נכה

תו נכה, הוא תו לרכב אשר מאפשר לאנשים עם כסאות גלגלים או מוגבלויות תנועה שונות, לחנות בכל מקום בו יש חניית נכה וכן במקומות מסוימים, כאשר אין אפשרויות חנייה אחרות, קראו בהרחבה אודות תו נכה לרכב. התו נועד להקל עליהם בתנועה, בשביל שלא יצטרכו לעבור מרחק גדול בשביל להגיע אל היעד שלהם. מה שעומד מאחורי זה, הוא רצון לייצר מצב בו אנשים עם מוגבלויות יוכלו לנוע בצורה חופשית, בטוחה ונוחה, ולא יהיו תלויים בגורמים אחרים, או חס וחלילה לא יוכלו להתנייד בכלל.

קבלת תו נכה היא לא דבר פשוט, שכן המדינה קבעה כללים ברורים מי יכול לקבל וכיצד אפשר לקבל תו שכזה. המטרה בכללים ותנאים אלה, זה למנוע מצב שכל אחד יוכל לדרוש ולקבל תו זה. 

מי וכיצד אפשר לקבל תו נכה?

בעיקרון, תו נכה ניתן לכל אדם שהמדינה הגדירה אותו שיש לו אחוזי נכות. חשוב להבהיר שיש הבדלים בין התווים השונים. יש תו שמיועד לאנשים שמוגדרים נכים בלבד, תו שמיועד לאנשים עם כסאות גלגלים, תו שמיועד לנכים של משרד הביטחון וכן תו שמיועד לנכים עם כסאות הגלגלים של משרד הביטחון. החוק איננו מבדיל בין התווים השונים. 

ניתן לקבל תו עבור שני כלי רכב, כאשר במידה ומדובר בילד נכה, אז ההורים שלו יכולים לקבל תו נכה, על מנת שיוכלו להסיע אותו לכל מקום ולחנות בחניית נכה בצורה חופשית. 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ירקות אורגניים
בשנים האחרונות המודעות לאוכל בריא עלתה לכותרות ונראה כי מתחולל מרדף מתמיד, אחר אריכות חיים ובריאות....
קרא עוד »
מאי 22, 2013
מוקד חירום רפואי
כל קופת חולים וכל גוף רפואי ציבורי מציע גם שירות למקרים דחופים בדמות מוקד חירום רפואי. המוקדים כוללים...
קרא עוד »
אפר 18, 2021
F מול מחלת מקצוע
בדרך כלל אנחנו נוהגים לשמוע את הביטוי תאונת עבודה, בהקשר לתאונות או מחלות שנגרמות בזמן שהותנו...
קרא עוד »
אוג 12, 2019