כירופרקטיקה – מה זה ולמה משתלם לפנות לכירופרקט?

כירופרקטיקה

במהלך היום, אנחנו מתמודדים עם לא מעט מתחים ולחצים אשר יכולים להשפיע עלינו, לא רק בהיבט הנפשי אלא גם בהיבט הפיזי. הרבה פעמים, הלחצים והמתחים מונעים מאיתנו אפשרות לבצע תנועות פשוטות וליהנות מטווח תנועה אופטימאלי. זה יכול גם להשפיע עלינו לתפקד מבחינה פיזית, לייצר אצלנו תחושות כאב שונות, ואף להגביל את היכולות הפיזיות שלנו. 

על כן, אנחנו נדרשים לפנות לאנשי מקצוע שמתמחים בתחום ויכולים לספק לנו עזרה ותמיכה. אחד מהם הוא כירופרקט. מדובר במטפל מהתחום האלטרנטיבי, אשר משתמש בתנועות שונות באמצעות הידיים שלנו, בשביל לשחרר מתחים ולחצים פיזיים שנוצרים בגוף. 

כירופרקטיקה מבוססת על תורת המגע. הרעיון הוא לאבחן איפה אנחנו חשים תחושת כאב, מתח ולחץ, ושם ילחץ הכירופרקט על נקודות שונות, במטרה לעזור לנו להשתחרר. חשוב להבהיר, הרבה פעמים תחושת הכאב מורגשת בנקודה מסוימת אך משפיעה ומקרינה על מקומות אחרים, לכן ייתכן מאוד שהטיפול לא יהיה דווקא בנקודה ספציפית 

כיצד הטיפול יכול לעזור?

הייחודיות בטיפול כירופרקטיקה בא לידי ביטוי בצורות שונות. בראש ובראשונה, מעצם העובדה שמדובר בטיפול אלטרנטיבי, הרי שההתייחסות היא לא רק לצד הפיזי אלא גם לצד הנפשי. כלומר, המטפל מתייחס לשאלה מה עובר המטופל וכיצד זה משפיע עליו בהיבט הפיזי. בהתאם לכך הוא יודע כיצד לבצע את הטיפול. 

בהחלט ייתכן שהטיפול ייתבצע בצורות שונות, ייתכן שהוא יכלול מספר מפגשים ולעיתים אפילו יהיה צורך שהוא יהיה ממושך על מנת שיהיה ניתן להתגבר על הבעיה, במידה והיא חוזרת על עצמה או איננה נעלמת. 

חשוב לציין, להבדיל מטיפולים אחרים, מדובר בטיפול לא חודרני ולא פולשני, הוא נעשה על פני השטח וכך אפשר לפתור את הבעיה. 

קראו בהרחבה מה זה כירופרקט

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיפול בדיכאון
טיפול - דיכאון קליני טיפול בדיכאון כולל בדרך כלל שילוב של עזרה עצמית, טיפולים בדיבור...
קרא עוד »
אוג 28, 2022
פילאטיס רמת גן ותחתית האגן
לא תאמינו עד כמה רצפת האגן חיונית לנו! במאמר זה תוכלו לקרוא כיצד פילאטיס רמת גן עוזר לשמור על שרירי...
קרא עוד »
מאי 03, 2016
מהי מחלת הנפילה ואיך מתמודדים איתה?
רוב האנשים הבריאים רגילים לשלוט על גופם, על התפקוד שלו ועל כל פעולה שהם עושים. למעשה זה כל כך ברור לנו,...
קרא עוד »
דצמ 20, 2015