תאונות אופניים חשמליים

תאונות אופניים חשמליים

היום ניתן לשמוע יותר ויותר על תאונות אופניים חשמליים, היות וכמות האופניים החשמליים על כבישי הארץ רק הולכת וגדלה עם הזמן. מדובר ללא ספק על אחד מכלי התחבורה הנפוצים והשכיחים ביותר בכל הערים הגדולות, היות והאופניים מאפשרים לכל אדם חופש תנועה מקסימלי. אין שום צורך לעמוד בפקקים או לחכות לאוטובוס, היות ובאמצעות האופניים החשמליים ניתן להגיע בקלות ובמהירות ממקום אחד למשנהו. אך הבעיה היא שהחוק בארץ אינו מצריך את בעלי האופניים לעשות ביטוח חובה, דבר שמשאיר אותם ללא שום כיסוי ביטוחי במקרה של תאונה. חשוב להבין כי רוכבי האופניים נמצאים בסיכון גבוה יותר לתאונה מאשר רוכבי האופנועים או הנהגים, היות וברוב הערים כמעט ואין כבישים ייעודיים עבור אופניים. כתוצאה מכך, רוב רוכבי האופניים נאלצים לרכוב על הכביש או על המדרכה, דבר שמסכן אותם או את הולכי הרגל.

מה חשוב לדעת לגבי תאונות אופניים חשמליים?

קודם כל, חשוב להבין כי תאונת אופניים חשמליים שונה לחלוטין מתאונה המתרחשת בין כלי רכב או לחילופין, תאונה המערבת כלי רכב והולך רגל. בעוד שכל כלי רכב בארץ מחויב להחזיק בביטוח חובה המכסה נזקי גוף, רוכבי האופניים אינם מחזיקים לרוב בשום סוג של ביטוח, דבר שחושף אותם לתביעות נזיקין של מאות אלפי שקלים. לכן במקרה של תאונת דרכים המערבת אופניים חשמליים, כדאי לדעת בדיוק מה לעשות ולמי לפנות. למשל, במידה והתאונה התרחשה כתוצאה מבור בכביש, ניתן בחלק מהמקרים להגיש תביעת נזיקין כנגד המועצה המקומית או העירייה, היות ומדובר על רשלנות מצדם. מצד שני, במידה ומדובר על תאונה המערבת הולך רכב ורוכב אופניים חשמליים, הולך הרגל יכול להגיש תביעת נזיקין אישית כנגד הרוכב, כאשר גובה הפיצוי הכספי יוכרע על ידי בית המשפט.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הצרת היקפים – רפואה אסתטית להמונים
ענף הרפואה האסתטית עוזר לנו לשפר את המראה החיצוני שלנו ולשנות בגופנו פגמים או דברים שלא מוצאים חן...
קרא עוד »
ינו 08, 2018
נטורופתיה ורפואה טבעית: תובנות שסקרנית לגביהן
בעידן בו תודעת הבריאות בשיאה, הנטורופתיה והרפואה הטבעית מתגלים כשחקנים משמעותיים. הגישות הללו...
קרא עוד »
דצמ 12, 2023
שיקום הפה
שיקום הפה נוגע לשיקום ושמירה על תפקוד הפה, נוחותו, מראהו ובריאותו של המטופל על ידי שיקום השיניים...
קרא עוד »
יול 27, 2020