שתלים

שתלים

כשהשיניים נשברות כתוצאה מחבלה, כמו לדוגמה נפילה על הפנים וכתוצאה מכך קבלת מכה חזקה בשיניים, הדבר פוגע במראה האסתטי של הפנים – בייחוד אם מדובר על פגיעה בשיניים הקדמיות בפה. הפתרון המושלם לבעיה כזו הוא התקנת שתלים בשיניים, שיחליפו את השיניים הטבעיות שנפגעו כך שהחיוך יחזור להיות מושלם.

מהו שתל בפה?

שתל בפה משלים את בסיס השן החסרה, כך שבאמצעותו ניתן להתקין את הכתר המלאכותי בפה שיחליף את השן הפגועה. השתל, שנראה כמו בורג, מוחדר אל החניכיים ומקובע ללסת ולאחר מכן מתבצעת תפירה של חלק זה בחניכיים בכדי להעניק זמן החלמה לאזור. 

לאחר תקופה של כמה חודשים, רופא השיניים יחשוף את השתל שהוחדר בכדי להלביש עליו כיפת מתכת מיוחדת שתסייע להחלמת החניכיים וחיזוק השתל ללסת. כעבור מספר שבועות ובתנאי שהחניכיים השתקמו, ניתן לסיים את שלבי התקנת השתל באמצעות הוספת כתר מותאם שיהווה את מראה כותרת השן שנשברה.

מושגים חשובים מתחום השתלים הדנטליים

הודות להתפתחות הטכנולוגיות בתחום רפואת השיניים, מטופלים רבים יכולים לשקם ולהשלים שיניים חסרות בטיפול אחד בלבד. לשם כך יש לבצע בדיקות מקיפות לצורך בחינת חוזק ושלמות עצם הלסת, כך שהיא תוכל לשאת את השתלים הדנטליים שיותקנו עליה.

במידה ועצם הלסת שלמה וחזקה מספיק, ניתן לבצע השתלה מיידית המאפשרת עקירת השן הפגועה והחדרת השתל בטיפול אחד. העמסה מיידית מאפשרת להתקין את השתל בלסת, ואליו לחבר את הכתר או שיקום זמני אחר כך שהמטופלים יוכלו לצאת עם שיניים שלמות ואסתטיות במהלך טיפול אחד בלבד. 

השתלת שיניים – למי זה מתאים?

טיפולי השתלת שיניים יכולים להתאים למטופלים ששיניהם נפגעו כתוצאה מחבלה או תאונה, מטופלים הסובלים משיניים רקובות בגלל היגיינה לקויה וכתוצאה מכך מאיבוד שיניים, וגם במקרים של מחלת חניכיים מורכבת הגורמת להיחלשות של בסיס השיניים וכך לנפילתן.

כדאי לדעת כי כיום ניתן למצוא שיטות שונות וחדשניות להשתלות שיניים המתבצעות גם במרפאת המומחים של ד"ר ג'רי כהן. מידע נוסף על השיטות השונות ניתן למצוא באתר www.drjerry.co.il.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הכאב בחוליות חזר? אלו המכשירים שאתם חייבים להכיר:
עמוד השדרה כואב? בואו לערוך היכרות, עם מספר מכשירים ביתיים, המשככים את הכאב ומסייעים לריפיו, קראו גם...
קרא עוד »
פבר 23, 2020
וגיניזמוס ואת
וגיניזמוס הוא מצב רפואי, המכונה גם "פחד מחדירה". זוהי תגובה לא רצונית של התכווצות שרירי הנרתיק עם...
קרא עוד »
אוג 23, 2021
האם אבקת קולגן באמת יעילה?
החלום של כל אחד מאיתנו הוא להרגיש ולהיראות צעיר מגילו האמיתי. זו הסיבה שאנחנו בוחרים להשתמש לא פעם...
קרא עוד »
פבר 06, 2020