החלמה מניתוח אף – מה אנחנו צריכים לדעת על תקופת ההחלמה

ניתוח אף

ישנם ניתוחים, שמחייבים אותנו לתקופת החלמה ארוכה. בין אם זה בבית החולים עצמו ובין אם זה בבית. מדובר על ניתוחים שיחייבו אותנו להישאר בבית, לא לעבוד, לא לבצע פעילויות גופניות ודברים אחרים. אנחנו צריכים להתרגל לשגרת חיים חדשה. 

לשמחתנו, אם ברצוננו לעבור ניתוח אף, ניתוח פלסטי סטנדרטי, הרי שלא נדרשת מאיתנו תקופת החלמה ארוכה. אנחנו בהחלט יכולים לחזור לשגרה ודי מהר. זאת בהנחה כמובן שאין סיבוכים, זיהומים ודברים אחרים שעלולים להפריע, וכמובן, בהנחה סבירה, שאנחנו מקפידים לבצע את הוראות הרופאים, בין אם זה כשאנחנו נמצאים בבית החולים אחרי הניתוח ובין אם זה שאנחנו משתחררים הביתה, דבר שקורה זמן קצר אחרי הניתוח, בדרך כלל (קראו על ניתוח אף – ד"ר רון עזריה).

חשוב להדגיש, עוד לפני שאנחנו נכנסים אל חדר הניתוח, למעשה בשלב בו אנחנו מחליטים לעבור את הניתוח ומסכמים עם הרופא מתי הוא ייערך, עלינו לברר את כל הפרטים אודות תקופת ההחלמה. מה בדיוק נדרש מאיתנו לעשות, כיצד זה יתבצע, מה מותר ומה אסור לנו לעשות. כך נוכל להתכונן לתקופה זו. 

מה כוללת תקופת ההחלמה

ברמת העיקרון, כאמור, תוך זמן קצר אחרי הניתוח אנחנו נוכל להשתחרר הביתה. סביר להניח שזה יקרה יום למחרת אלא אם כן תהיה סיבה להשאיר אותנו לילה נוסף. אנחנו נצא עם תחבושת קלה על האף וכן עם תפרים. ייתכן מאוד שנצא גם עם טמפונים בתוך האף, תפקידם לספוג את הדם, אך ייתכן שהרופא יוציא לנו אותם לפני שנשתחרר מבית החולים. 

אנחנו נוכל לחזור לתפקוד מלא כעבור מספר ימים, חשוב להקפיד ולהחליף תחבושת עד אשר ד"ר רון עזריה או הרופא המנתח יסיר את התפרים, דבר שייקח שבוע עד עשרה ימים אחרי הניתוח. בתקופה זו יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פתיחת היתרונות המפתיעים של סבונים טבעיים
סבונים טבעיים ידועים זה מכבר בזכות תכונות הניקוי העדינות והמרכיבים המזינים את העור. עם זאת, ישנם מספר...
קרא עוד »
פבר 16, 2024
איך בוחרים רופא שיניים
כאשר כאבי השיניים תוקפים אותנו, כל מה שאנחנו רוצים הוא שהכאב יעבור, לכן אנו ממהרים אל מרפאתה השיניים...
קרא עוד »
דצמ 12, 2018
טיפולי פנים
הפנים שלנו הם כרטיס הביקור שלנו. נשים וגברים משקיעים הרבה מזמנם כדי שפרצופם יראה במיטבו וישאיר את...
קרא עוד »
יונ 01, 2021