שתל בשן

שתל בשן

הודות להתפתחות הטכנולוגית בתחום רפואת השיניים, כל אחד יכול ליהנות משיניים יפות ומושלמות וכך ממראה אסתטי יפה יותר. ישנם מצבים בהם השיניים נפגעות, נשברות או נופלות – דבר העלול לפגוע במראה החיצוני של הפנים, וכתוצאה מכך לפגוע בביטחון ובהרגשה הפנימית. בעזרת טכניקה של השתלת שיניים, ניתן לשחזר את השיניים שנפגעו ולהחזיר את המראה הטבעי של הפה.

אם הינכם עומדים לפני טיפול השתלת שיניים, כדאי לדעת מה מצפה לכם ומה התהליך כולל.

סוגי שתלים

לפני התחלת הטיפול על ידי רופא השיניים, הוא יבצע בדיקות אבחון מקיפות כדי לקבוע מהו הטיפול המתאים ביותר לכל מטופל, ואילו סוג שתלים מתאים לכל מקרה. ישנם כמה סוגים של שתלים דנטליים לשיניים, כאשר אלו הם הבולטים ביניהם:

  • שתלי בורג – שתלים מסוג זה הינם בעלי צורה של בורג, ומכאן שמם, והם מוחדרים אל עצם הלסת לצורך הלבשת הכתרים בצורה מיטבית. רופא השיניים יחליט אם שתל בשן כזה יתאים לטיפול הדרוש, ואיזה סוג שתל בורג נחוץ בכל טיפול.
  • שתלי דיסק – אלו שתלים בעלי צורה שטוחה, המתאימים בעיקר למטופלים הזקוקים לשתלים דנטליים אך יש להם חוסר עצם בלסת ולכן שתלים סטנדרטיים לא יתאימו במקרה זה.
  • שתלי מיני – סוג זה של שתלים עשוי מטיטניום והינם זעירים במיוחד, דבר המאפשר את החדרתם אל עצם הלסת מיד לאחר תהליך עקירת השן הפגועה. שתלי המיני חזקים ועמידים במיוחד, ולכן מסוגלים להחזיק את השתל הדנטלי ללא המתנה ממושכת עד לזמן ריפוי מלא של האזור.

משך הטיפול

משך הטיפול במהלך השתלת שיניים תלוי במצב השיניים ובנזק שנגרם להן. אם מדובר על מס' שיניים הסמוכות אחת לשנייה, ניתן לבצע שיקום איכותי ומיטבי בעזרת תהליך שיקום ייעודי הכולל השלמה של כל השיניים החסרות באמצעות גשר מיוחד. כך או כך, משך הטיפול תלוי לרוב במצב הלסת של המטופל, כך שהשתלים יוחזקו במקומם כמה שיותר זמן.

האם קיימים סיכונים בטיפול?

כמו בכל טיפול רפואי, גם בהשתלת שיניים קיימים סיכונים שונים כיוון שמדובר על פרוצדורות מורכבות הדורשות מקצועיות ומיומנויות. משום כך, חשוב לבצע את טיפולי השתלת השיניים רק אצל רופא מומחה בתחום כמו ד"ר ג'רי כהן.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה ציון הפסיכומטרי שצריך כדי להתקבל ללימודי רפואה?
לא מעט אנשים מעוניינים להתקבל ללימודי רפואה, דבר שמעלה את ציון הפסיכומטרי הדרוש ומקשה על תהליך הקבלה....
קרא עוד »
אפר 30, 2019
הסרת שיער בלייזר – כל היתרונות
הסרת שיער בלייזר הוא טיפול מאוד נפוץ שנועד למנוע את צמחית השיער במקומות מסוימים בגוף. נוהגים לבצע את...
קרא עוד »
אפר 03, 2019
טיפול באנורקסיה – מעצימים את דימוי הגוף
התמודדות עם אנורקסיה זה דבר שיכול להיות קשה למדי בעבור נשים. אותן נשים שסובלות מאנורקסיה תופסות את...
קרא עוד »
פבר 16, 2022