מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית

מדי שנה מוגשים לפתחו של בית המשפט מאות תיקים אשר עוסקים בתחום רשלנות רפואית. במאמר זה נסביר מהי רשלנות רפואית ומהם התנאים להגשת תביעה, לצורך קבלת פיצוי.

רשלנות רפואית – מהי?

בשנים האחרונות עלתה באופן ניכר המודעות הציבורית לנושא רשלנות רפואית, בשל עלייה במספר התיקים אשר הוגשו לפתחו של בית המשפט בנושא. בדיוק לשם כך הכנו בעבורכם מדריך בנושא. עם זאת, מומלץ לקרוא מדריך מקיף על רשלנות רפואית, וזאת בכדי שתוכלו להכיר את הנושא לעומקו. ראשית כל, יש לסייג ולומר כי קיים פער בין היחס שמקבל המטופל מהרופא לבין השאלה האם אכן התרחש מצב של רשלנות רפואית. רשלנות רפואית איננה מקבלת הגדרה עצמאית בחוק הישראלי, אולם היא מבוססת על הגדרה כללית של עוולת הרשלנות ע"פ סעיף 35: "עשה אדם מעשה שאדם סביר ונבון לא היה עושה באותן נסיבות, או לא עשה מעשה שאדם סביר ונבון היה עושה באותן נסיבות, או שבמשלח יד פלוני לא השתמש במיומנות, או לא נקט מידת זהירות, שאדם סביר ונבון וכשיר לפעול באותו משלח יד היה משתמש או נוקט באותן נסיבות – הרי זו התרשלות; ואם התרשל כאמור ביחס לאדם אחר, שלגביו יש לו באותן נסיבות חובה שלא לנהוג כפי שנהג, הרי זו רשלנות".

הוכחת רשלנות הרופא והגשת תביעה

על מנת להוכיח כי הרופא התרשל בתפקידו וכתוצאה מכך נגרם נזק, יש לפנות לעורך דין אשר מתמחה בתחום רשלנות הרפואית, וזאת בכדי לבחון את הטענות לעומקן. בית המשפט בישראל מבחין בין שלושה סוגים של רשלנות רפואית, ולכן חשוב להכיר את הנושא: רשלנות רפואית בטיפול הרפואי עצמו, רשלנות רפואית בשל היעדר הסכמה מדעת ורשלנות רפואית אשר נוגעת לפגיעה באוטונומיה של המטופל. הפיצוי אשר נקבע מטעם בית המשפט הוא בהתאם לגובה הנזק, גם אם מדובר בנזק זמני. משום כך, חשוב מאוד לפנות לעורך דין אשר יבחן את התיק וכן יפנה לרופא מומחה אשר יכתוב חוות דעת רפואית הנוגעת למקרה המדובר. מדובר בחוות דעת אשר בלעדיה לא ניתן להגיש את התביעה, ולכן היא חיונית להצלחתה.

התיישנות בתיקים של רשלנות רפואית

ע"פ החוק, ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית עד 7 שנים מיום המקרה שגרם לנזק. אולם, במידה והנזק התרחש לאחר יום המקרה ניתן להגיש תביעת רשלנות עד 10 שנים מיום האירוע. לכן, חשוב מאוד להגיש את התביעה מוקדם ככל האפשר, באמצעות עורך דין מומחה לתחום.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
לקחת מאמן כושר אישי אחרי הלידה?
מה לעשות? לא כולנו רותם סלע או גל גדות שיום לאחר הלידה כבר מסתובבות בחוצות העיר כאילו כלום לא קרה שם...
קרא עוד »
פבר 25, 2016
איך בוחרים פסיכולוג
המצב הנוכחי שכולל משבר כלכלי ובריאותי עקב נגיף הקורונה ( בכלל עקב שאר התרחשויות בחיי היום יום) - מוביל...
קרא עוד »
אפר 23, 2020
קמפוס ברושים
קורס רפואה אלטרנטיבית, יכול לכלול שיטת שונות של שיטות שמערבות מגע, אמנות ותנועה. גם עבודה עם היגיון...
קרא עוד »
מרץ 18, 2018