על מיגרנה – תסמינים שמדליקים נורה אדומה

מיגרנה

סובלים מכאב ראש מוגבר לעתים תכופות אבל לא בטוחים אם זו בכלל מיגרנה? מי שחווה כאבי ראש או מיגרנה תסמינים ידיועים יכולים לסייע לו להבין האם יש צורך להתחיל לחפש טיפול במיגרנה

מיגרנה  תסמינים מהי אאורה?

ניתן לחלק מיגרנה לשני סוגים: מיגרנה עם או ללא אאורה. מיגרנה עם אאורה מאופיינת בתסמינים המערבים את חוש הראיה, המישוש והריח. מדובר בעצם בסוג של ”אור אדום“ שמראה לנו שהנה. תיכף תגיע המיגרנה במלוא עוצמתה. מדובר בעצם בתסמינים זמניים הגורמים לשינויים במערכת הראייה, להופעה של ריחות ולתחושות של עקצוץ.

תסמיני האאורה במיגרנה נמשכים משהו כמו שעה וכוללים בין השאר הופעה של קווים בצורה של זיג זג, הופעה של כתמים, נקודות או צורות גיאומטריות, הבזקי אור ושינויים בראייה. חולשה בשרירים וקושי בדיבור הם חלק מתסמיני מיגרנה עם אאורה. גם עקצוצים בפנים, בידיים ובאזורים נוספים בגוף הם הקדמה למיגרנה המשתייכת לאפקט האאורה.

מיגרנה תסמינים נוספים

למי שסובל ממיגרנה ללא אאורה, יש כל מיני תסמינים נוספים שמעידים על קיומה.

  1. בחילות והקאות – אנשים רבים חווים בזמן התקף מיגרנה בחילות ואפילו מגיעים למצב של הקאות.
  2. רגישות מוגברת לריחות מסוימים בין אם זה אוכל ובין אם ריחות אחרים.
  3. רגישות גבוהה לאור
  4. רגישות לרעשים

איך מטפלים במיגרנה?

היום יש כל מיני שיטות טיפול במיגרנה שמן הסתם מסייעות גם לטפל בתסמינים המלווים אותה. קיים טיפול תרופתי מונע לאנשים הסובלים ממיגרנה לעתים קרובות, טיפול בשיטת הדיקור המסייע לאזן את הגוף מבפנים, טיפול הומיאופתי וכדומה, אך ברשימת הטיפולים המובילים היום נמצא טיפול בוטוקס למיגרנה – טיפול ללא תופעות לוואי עם השפעה כמעט מיידית.

יש לזכור שלכל אחד ואחת מאיתנו תתאים שיטת טיפול אחרת. כמובן שאם אתם סובלים ממיגרנה לעתים קרובות והיא פוגעת בתפקוד השוטף שלכם, מומלץ בהחלט לגשת לנוירולוג לביצוע אבחון מקצועי.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מרפאה וטרינרית בהוד השרון
לא תמיד כל מרפאה וטרינרית שתבחרו להגיע אליה תוכל לספק לכם את השירותים הטובים ביותר. אפשר אפילו לומר...
קרא עוד »
ספט 27, 2016
F מול מחלת מקצוע
בדרך כלל אנחנו נוהגים לשמוע את הביטוי תאונת עבודה, בהקשר לתאונות או מחלות שנגרמות בזמן שהותנו...
קרא עוד »
אוג 12, 2019
החזר מס הכנסה לחולי סרטן
בהתאם לסעיף 9 (5) לפוקדת מס הכנסה, כל אזרח ישראלי המוגדר כנכה 100% ו/או נכה המתמודד עם מספר מחלות שדרגת...
קרא עוד »
פבר 10, 2022