איך השיער מצביע על המצב הבריאותי שלכם?

שיער

השיער אשר נמצא וגדל על הקרקפת שלנו, הוא ה"כתר" אשר מעטר את ראשינו. שיער בריא ויפה: מספק דרך להראות נחשקים ובריאים, בזמן שניתן לעצב אותו כראות עיננו, לאסוף אותו במגוון תסרוקות, ולהשתמש בו כהילה של ממש, בזמן שהוא בריא ונעים למגע.

עם זאת, כאשר שיער נראה חסר חיים, נושר ושטוח –  ייתכן כי ישנן בעיות בריאותיות שגורמות לשערה להיחלש. אז איך השיער יצביע על מצב בריאותי? הנה מספר מקרים בהם ישנה השפעה ישירה של המצב הגופני – על מראה השערות.

הקשר בין השיער לבין הבריאות

השיער שנמצא על הראש ועל חלקים שונים בגוף, הוא סיב עשוי חלבון שנמצא בשכבת הדרמיס של העור. השיער מצוי בקרקפת באמצעות זקיקים אשר גדלים עם הזמן, אך גם נושרים ונהפכים דקים במקרים גנטיים, או בשל מחלות וחוסר במרכיבים שונים בגוף. במגזין הבא אפשר למצוא מידע אודות נשירת שיער והתקרחות. כעת, כדאי להכיר מספר מקרים בהם ניתן ללמוד על מצב הבריאות, באמצעות בחינת השיער:

מצבים של סטרס

נשירה, גירוד בקרקפת, חוסר נפח ומראה שיער שטוח ודליל – עלולים להתרחש בשל סטרס חרדות ודיכאון. כאשר אנו נמצאים בחרדה, מתפתחים בגוף זיהומים ופטריות שעלולים לגרום לגרד בקרקפת. סטרס יכול לגרום להיווצרות של מחלות עור, נשירת שיער עקב חוסר בהפרשת אדרנלין לגוף וכדומה. גם מראה עור הפנים שלנו יכול להיפגע עקב לחצים וחרדות. לכן חשוב לנסות להימנע מסטרס על ידי טיפול בפסיכותרפיה, או באמצעות תרגול מדיטציות מיינדפולנס. 

חוסר בוויטמינים ומינרלים

ויטמין כמו ויטמין D, חלבונים, ויטמין B, ברזל ואבץ – כולם חיוניים לשמירה על שיער מלא ובריא. ברגע שיש חוסר בוויטמינים עשירים בברזל, ציסטאין, ושאר רכיבים תזונתיים – השיער ייחלש וינשור. לכן יש לבצע בדיקות דם ולבדוק חוסרים של מרכיבים חשובים. לעיתים, דווקא נטילת יתר של ויטמינים כמו ויטמין E  – עלולה להגביר את נשירת השיער. לכן דרושה אבחנה רפואית.

חשיפה גבוהה לחום ושמש

אם קצוות השיער שלכם חלשות מתפצלות ושרופות, ייתכן כי השיער נחשף לשמש חזקה וחום גבוה מידי. לכן יש להשתמש בתכשירים להגנה על השיער לפני יציאה אל השמש, או לחבוש כובע קש בימי הקיץ. גם חשיפה לחמצון, שימוש תכוף במייבשי שיער, שימוש במסלסלי שיער (כמו בייבי ליס) וכדומה, עלולים לפגוע קשות בזקיקי השיערה ולגרום לנשירה ודלילות. נוסף לכך, מומלץ לחפוץ את השיער בטמפרטורה פושרת של 30 מעלות.

מחלות עור וקרקפת

דרך נוספת לבחון את הבריאות, תתרחש כאשר ישנה נשירת שיער ודלילות בשל מחלות עור. סבוריאה דרמטיטיס, קרקפת יבשה ואף פסוריאזיס: מעידים על מחלת עור שנוצרת גם מהיווצרות סטרס. לכן יש לבצע אבחון מדויק על ידי רופא עור ולקבל טיפול בהתאם. באמצעות אבחון וחומרים טיפולים – אפשר לשקם את השיער ולהנות ממראה בריא ויפה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך בוחרים קלינאית תקשורת
כל אחד צריך להיות מסוגל לתקשר בצורה הטובה והברורה ביותר, על מנת להצליח בעולם. נורא קשה להסתדר הן...
קרא עוד »
דצמ 18, 2017
מדוע מומלץ לצרוך שייק ירוק?
אם גם אתם מקפידים על הדלק שאתם מכניסים למכונה המופלאה שהיא גופנו, כדאי שתקראו את הכתבה הבאה, שמרכזת...
קרא עוד »
מאי 23, 2019
תפילה על הבריאות
אין ספק כי כולם מבינים את המשמעות של בריאות טובה על אורח החיים, היות ובריאות לקויה עלולה להוביל ללא...
קרא עוד »
ספט 06, 2019