תופעות לוואי ותסמונות גמילה של קנאביס

גמילה מקנאביס

התמכרות לקנאביס ושימוש ממושך בקנביס, יגרום לירידה בתגובה של הגוף לכמות החומר שבו האדם נוטה להשתמש, דבר אשר יגרום לו במהלך הזמן להגדיל את כמות הקנאביס על מנת להעניק לגופו את אותן התגובות שהוא רגיל אליהן בצריכת קנביס. אין ספק ששימוש ממושך בקנביס יכול לגרום לתלות בו הן מבחינה פיזיולוגית והן מבחינה נפשית.  אדם אשר רגיל לצרוך קנביס באופן קבוע ובכמות כלשהי, כאשר הוא לא יקבל את החומר בכמות שהוא רגיל אליה, הוא לא יהיה רגוע מבחינה פיזית ונפשית ויסבול מתופעות לוואי שונות.

תסמונות גמילה מקנביס

תסמונות גמילה של כל חומר לרוב יביאו לידי ביטוי את הצד ההפוך של השפעת החומר. כלומר: אם האדם נוטל חומר כלשהו אשר מרגיע אותו, הלא שתסמונות הגמילה מהחומר יהיו אי שקט של גופו של האדם. לכן, כאשר מדובר בתסמונות גמילה של קנאביס, אשר במהלך שימוש בו האדם נהנה ממצב רוח גבוה, עוררות יתר ועוד, הרי שכאשר הוא ייגמל ממנו הוא יחוש תגובות הפוכות כגון: ירידה במצב רוח, דיכאון ופעילויות גוף איטיות יותר ומסורבלות יותר. בין היתר, האדם שנגמל מקנביס יכול לסבול מתופעות כגון: אי שקט, חוסר מנוחה, עצבנות, חוסר תאבון, ירידה במשקל הגוף, רעד ועוד. מדובר על תסמונות גמילה שימשכו 4-5 ימים. כיום ניתן למצוא תרופה שמסייעת בתסמונות הגמילה הללו.

תופעות לוואי של קנאביס

לקנאביס יש תכונות טובות ולא פעם הוא מסייע מאוד לאדם אשר סובל ממחלות שונות, אך חשוב מאוד לדעת שלצריכת קנאביס יש גם תופעות לוואי. שימוש בקנאביס עלול לגרום לתופעת יובש בפה, חוסר שליטה בשרירים, הפרעה בהליכה, הליכה רפויה, סחרחורת, חרדה, דופק מהיר, התקפי בהלה ועוד. הקנאביס עלול לגרום לפגיעה ביכולת המילולית של האדם, בזיכרון שלו לטווח קצר, לפגיעה לכושר הלמידה שלו ועוד. מעבר לכך הקנאביס משפיע בקרב מבוגרים הסובלים ממחלות לב וכלי דם על הסיכון שלהם ללקות בהתקף לב, אירועים של תעוקת חזה, מחלות שריר הלב, מוות לבבי פתאומי ועוד.

שווה קריאה: התמכרות לקנאביס – ליפול בין הכיסאות

הקנאביס יכול להשפיע במישור הנפשי ולגרום לאדם הנוטל אותו לסבול מהפרעה דו קוטבית, מסכיזופרניה, חרדה, דיכאון ועוד. עישון קנאביס ככל עישון אחר יכול לפגוע במערכת הנשימה של המעשן, בשל שאיפת הזפת הנוצרת בשל שריפת העשב. בנוסף לכך, אדם המשתמש בקנביס יכול לסבול מהרעלת קנביס מכיוון שמדובר בצמח שתהליך הגידול שלו איננו מבוקר לעומת תכשירים רפואיים אחרים. הסם עלול להכיל חיידקים, פטריות, מזהמים אורגניים ואנאורגניים ועוד.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
וטרינר בחיפה – מדוע חשוב לבחור וטרינר מתוך העיר
כאשר אנחנו מחפשים בעל מקצוע בתחום מסוים, אחת הנקודות שאנחנו צריכים להתייחס אליהן היא, האם לחפש בעל...
קרא עוד »
נוב 02, 2019
טיפולים אסתטיים לגברים
קיימים כיום מגוון טיפולים אסתטיים לגברים . חלקם פופולריים יותר מאחרים. אופנת הגברים תמיד משתנה...
קרא עוד »
אוק 16, 2022
בחירת וטרינר: מה שאתה צריך לדעת
בחירת הווטרינר המתאים היא החלטה חיונית עבור כל בעל חיית מחמד, אך לעתים קרובות אנו מוצאים את עצמנו לא...
קרא עוד »
דצמ 12, 2023